אתם חייבים להיגמל מגוגל. באמת. את זה לא אנחנו אומרים - אלא גוגל עצמה.
בתחילת החודש חשפה החברה את אנדרואיד P - הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה שלה לסמארטפונים - והקדישה לא מעט תשומת לב לאמצעי מניעה. כלומר: מניעת התמכרות לסמארטפון.
לדוגמה: באנדרואיד P נוכל לראות כמה זמן השתמשנו בכל אפליקציה על המכשיר. אם נרצה, נוכל לקבוע הגבלת זמן יומית לכל אפליקציה - ובסופה המכשיר יזכיר לנו לצאת ממנה והאייקון שלה יהפוך לאפור, כדי לסמן לנו שאנחנו לא יכולים להיכנס אליה יותר היום.
גם ביוטיוב הוסיפה גוגל אפשרות דומה, שמזכירה לכם לצאת ממנה אחרי 15, 30, 60 או 90 דקות צפייה ביום.
עוד תכונה באנדרואיד P היא מצב שקט שמנטרל התראות מאפליקציות מסוימות, ובינה מלאכותית שמעלים לבד התראות מאפליקציות שאנחנו ממילא לא מתייחסים אליהן - כדי לחסוך לנו את המבט במכשיר לבדוק מאיזו אפליקציה ההתרעה.
עכשיו נראה שגם פייסבוק מצטרפת לטרנד החדש ומנסה לגרום לנו להשתמש בה פחות: לאחרונה פרסמנו כי פייסבוק עורכת ניסיון לתכונה חדשה באינסטגרם, שתראה לכם כמה השתמשתם בה, כנראה כדי לרמוז לכם להשתמש בה פחות.
אז מה קורה כאן? האם פתאום החברות שניסו במשך שנים לשתות את הזמן שלנו כדי למכור אותנו למפרסמים לקחו על עצמן את האחריות על עתידנו ושפיותנו?
איתי כהן, מנהל אסטרטגיה תאגידית ב-Fyber, מסביר שיש כאן אינטרס אחר: "כנראה שכולנו מכורים וכולנו משתמשים בטלפונים שלנו הרבה יותר מדי, אבל תמיד צריך לחשוב על האינטרס העסקי שיכול לעמוד מאחורי יוזמה כזו - ובמקרה הזה התשובה היא אותה תשובה: מדובר במידע. גוגל תוכל לדעת דרך הפלטפורמה הזו באיזו אפליקציה אנחנו משתמשים ומתי, וכמה זמן אנחנו צופים ביוטיוב ובאילו סרטונים, ודרך המידע הזה היא תוכל להציג לנו מודעות שמותאמות הרבה יותר למצב הרוח שלנו, לסוג הפעילות שאנחנו מבצעים בכל רגע נתון".