עד סוף השנה גוגל תפסיק לסרוק את המיילים שלכם בשביל להתאים לכם פרסומות. גוגל הודיעה על כך בסוף השבוע בבלוג שלה.
זכרתם שגוגל בכלל עושה את זה? השירות החינמי שקיים מאז 2004 סורק את המיילים שלכם באופן אוטומטי, מאתר מילות מפתח, ולפי זה מציג לכם מודעות פרסומת. למשל, מסבירים בגוגל, אם קיבלתם הודעות על צילום או מצלמות, תראו מודעה לקנות מצלמה. כן, מה שאתם חושדים שקורה בפייסבוק במחשכים, מתרחש בג'ימייל לאור יום.
אבל לא רק לפרסומות - גוגל סורקת ממילא את המיילים שלכם בשביל למיין אותם בתיבה, ובשביל לסנן עבורכם ספאם והונאות, וכן מאפשר ליצור תשובות מוכנות מראש למיילים שאתם מקבלים. כך או כך, התהליך אמור להיות אוטומטי וללא בני אנוש שיושבים ומחטטים במיילים.
אז למה פתאום להפסיק? דיאן גרין, סגנית-נשיאה לגוגל ענן, מסבירה ששירות המייל בתשלום שלהם לארגונים שמבוסס על ג'ימייל אין סריקה לצורך פרסומות, והחברה החליטה ליישר קו בין ג'ימייל החינמני שעליו מנויים 1.2 מילארד איש, לבין זה שמיועד לארגונים ולו מנויות 3 מיליון חברות.
האם לא יהיו יותר פרסומות? האם גוגל תפסיק לאסוף עליכם מידע? הצחקתם. עדיין יפיעו לכם פרסומות ג'ימייל ומידע משירותים אחרים של גוגל כמו חיפוש וצפיות ביוטיוב עדיין ייאסף וינותח בשביל להבין מי אתם ומה מעניין אתכם.