נמאס לכם להקליד רצף אקראי של אותיות בסוף כל טופס שאתם ממלאים ברשת רק כדי להוכיח שאתם בני אדם ולא מחשב? גם לגוגל, שמפעילה את "שירות המבחן" הזה, נמאס. במיוחד לאור העובדה שהיא הצליחה לפתח בעצמה בוטים (תוכנות שנכנסות לאתרים ומבצעות הרשמה או משימה כגון דירוג) שמפצחים את המבחן ביעילות גבוהה יותר מבני אנוש. אמש הכריזה החברה על יורש ל-reCAPTCHA, שמיועד לאפשר לנו להוכיח שאנחנו בני אדם בלי להתאמץ.
No CAPTCA (בלי קאפצ'ה) הוא שירות מבחן שקוף, שמנסה להעריך האם הגולש בדף בו הוא משולב הוא אדם או בוט מבלי להזדקק למבחן. במקום זה, הסביר ויניי שת, מנהל המוצר של reCAPTCHA בגוגל, "פיתחנו תשתית תוכנה שמשקללת באופן פעיל את כל האינטראקציות של המשתמש עם הקאפצ'ה - לפני, תוך כדי ואחרי (המבחן) - כדי לקבוע האם המשתמש אנושי".
במלים אחרות: במקום להציג טקסט מעוות ולהניח שרק בני אדם יצליחו לפענח אותו ולהקליד את תוכנו בתיבת הטקסט, המבחן החדש עובד ברקע. החברה סירבה לפרט על אילו שיקולים הוא מבוסס, אך ניתן להניח שהם כוללים את מהירות גלילת העמוד, מהירות מילוי שדות הטופס (הקלדה לעומת העתקה-הדבקה) והצלבת כתובת ה-IP של המשתמש עם מחשבים קודמים שהתחברו לטופס.
היי גוגל, אני אמיתי
בזכות ניתוח התנהגות הגולש, אומרת גוגל, רובנו נראה באתרים שישלבו את המבחן החדש רק תיבת סימון שלצידה המלים "אני לא רובוט", שלחיצה עליה היא כל מה שדרוש. עם זאת, במקרים בהם לא תצליח התוכנה להחליט בוודאות גבוהה אם אנחנו בני אדם או בוטים, היא תבקש מאיתנו בכל זאת לעבור מבחן.
כרגע, מי שגולש ממחשב יקבל את אותו מבחן ישן של טקסט מעוות, אך מי שיגלוש מסמארטפון או טאבלט יקבל מבחן מתאים יותר למסכי מגע - תמונה שהוא יצטרך לבחור תמונות דומות לה, כמו חתולים או טווסים.
הפתרון החדש כבר שולב בכמה אתרים ואפליקציות, כמו וורדפרס וסנפצ'ט, והצליח לחסוף ליותר ממחצית הנרשמים אליהם את מבחן הטקסט המעוות. עתה מציעה גוגל לשאר האינטרנט לשלב את המבחן החדש בעמודי הרשמה, דירוג, הורדה, כתיבת תגובות וכולי.