בצל ההנחיות החדשות של משרד הבריאות בישראל והשמועות, גם בעולם ממשיכים להילחם בתופעת הפייק ניוז - והרשתות החברתיות מתגייסות. אינסטגרם, הנמצאת בבעלות פייסבוק, מנסה לעצור את התפשטות המידע השגוי והסירה פילטרים (AR) שאמורים לאבחן לכאורה הידבקות בווירוס הקורונה. כמו כן, כבר לא ניתן לחפש את המילה COVID-19, השם הרשמי של הנגיף.
המסננים שהופצו עד כה באינסטגרם גרמו לפאניקה ולהיסטריה בקרב המשתמשים. ומעבר להשפעות האחרות של הפילטרים, אינסטגרם כבר החלה בחודש ינואר לחסום ולהגביל מידע כוזב בנוגע להתפשטות הקורונה, כולל הסרת מודעות על תרופות מזויפות או שיטות מניעה. ההנחיות החדשות תקפות גם לפייסבוק עצמה.
וזה לא הכל, גם גוגל מתגייסת למלחמה והחלה לאחרונה להסיר סרטוני יוטיוב שממליצים לאנשים לא לקבל טיפול רפואי והפיצו מידע כוזב לגולשים. בתוך כך, ארגון הבריאות הלאומי (NHS) פועל להסרת חשבונות טוויטר שהפיצו פייק ניוז בנוגע להתפרצות הווירוס.
בשבוע שעבר פייסבוק הצהירה כי תאסור באופן זמני פרסום מודעות על מסכות פנים רפואיות. רוב לית'רן (Rob Leathern), אחד ממנהלי הטכנולוגיה בפייסבוק, הודיע על השינוי בציוץ בטוויטר ובין היתר כתב: "אנו עוקבים מקרוב אחר COVID19 ונבצע עדכונים נחוצים למדיניות שלנו אם נראה אנשים שמנסים לנצל את מצב החירום של בריאות הציבור".