האם הדואופול על שירותי הטלוויזיה הרב-ערוצית בישראל יסתיים בקרוב? ספקית התקשורת סלקום הודיעה היום רשמית על כניסתה לתחום הטלוויזיה, הנמצאת בתכנון כבר כארבע שנים.
שירות הטלוויזיה של סלקום צפוי להתבסס על תשתית האינטרנט במתכונת שמכונה OTT (ראשי תיבות של Over The Top - כלומר: שירות שמסופק על גבי האינטרנט ולא בתשתית עצמאית). כל לקוח ירכוש ממיר, שיתחבר לטלוויזיה הביתית ויעניק לה גישה לערוצי החינם של שירות "עידן+", כמו גם תכנים אינטרנטיים כגון יוטיוב ואף שירות VOD בו ניתן לרכוש גישה לסדרות וסרטים תמורת תשלום. התשלום על הממיר יתבצע ככל הנראה בשיטה דומה ל"חיוב-זיכוי" המקובל אצל מפעילות הסלולר על טלפונים. מאחר והשירות מסופק דרך האינטרנט, הגישה לתכנים תתאפשר גם מהסמארטפון, הטאבלט והמחשב.
כאמור, סלקום עובדת על שירות הטלוויזיה שלה מזה לפחות 4 שנים. ב-2012 היא כבר הדגימה אותו בפני שר התקשורת הקודם, משה כחלון, ולפי דיווחים שונים הממירים דרכם יסופק השירות כבר נמצאים ברשותה תקופה ארוכה.
עם זאת, ההכרזה היום לא מקדמת את השקת השירות בפועל, מאחר שעדיין אין הסכמה בין סלקום לחברות התשתית - בזק, הוט ו-IBC (חברת הסיבים שבבעלות חלקית של חברת החשמל ומשווקת תחת שם המותג Unlimited) לגבי המחיר שתשלם להן על השימוש בתשתית. בעיה דומה ניצבת גם בפני פרטנר (אורנג') וגולן טלקום, שמבטיחות מזה זמן רב שירותי טלוויזיה אך טרם גיבשו הסכמים עם חברות התשתית.
בהודעה לבורסה ציין מנכ"ל קבוצת סלקום, ניר שטרן, כי המהלך ידרוש מהחברה השקעה כספית גדולה. "בהתאם למדיניות משרד התקשורת לעודד תחרות בשוק הטלוויזיה הישראלי, פתרון ה-OTT TV של החברה יאפשר לנו להציע חלופה אטרקטיבית לשרותי הטלוויזיה המסורתיים בכבלים או בלוויין שמוצעים כיום ע"י קבוצת הוט וקבוצת בזק. שרותי הטלויזיה על גבי האינטרנט הינם סינרגטיים ומשלימים לליבת הפעילות של החברה, יסייעו בשימור לקוחות ויחזקו את מעמדנו כקבוצת תקשורת מובילה בישראל".
שר התקשורת, גלעד ארדן, בירך את החברה ואמר כי "המהלך יקדם את התחרות בתחום הטלויזיה הרב ערוצית בישראל, ויסייע להוזלת המחיר הגבוה אותו משלם כיום הצרכן הישראלי עבור שירותי טלויזיה". הוא הוסיף כי משרד התקשורת "יסייע ככל האפשר בעידוד ובקידום התחרות בתחום".