גוגל השיקה כלי חדש שמאפשר לכם לבדוק למה היא התאימה לכם דווקא פרסומת כזו ולא אחרת. כך שבפעם הבאה שתקבלו מודעה למכון להסרת שיער או כדורי דיאטה תוכלו לבדוק מה גרם לגוגל לחשוב שאתם זקוקים לזה.
ענקית החיפוש הודיעה על השירות אתמול (ג') בבלוג הרשמי שלה והסבירה כי הוא נועד כדי לשדר את השקיפות שהחברה דוגלת בה והרצון שלה לגרום למשתמשים לסמוך עליה.
כשהשירות יכנס לתוקף בכל פעם שהגולש יבצע חיפוש בגוגל או ג'ימייל, לצד תיבת החיפוש תופיע הפנייה עם המשפט "למה הפרסומת הזו?" (?Why This Ad) ובקליק אחד הגולש יופנה לדף עם הסבר מפורט לבחירת המודעה.
באותו דף הגולש יוכל גם לחסום את המפרסם, כמובן עם אפשרות להתחרט ולפתוח את החסימה, אופציה שמעניקה לו שליטה על תכנים שהוא ייחשף אליהם בעתיד.
בנוסף משתמש רשום, בעל פרופיל בגוגל (ג'ימייל, גוגל+), יכול לערוך את העדפות המודעות וכך הוא להבטיח שליטה כמעט מלאה בתחום הפרסומות שהוא מקבל.
מדובר בשינוי מדיניות מרשים של גוגל שעד כה שמרה על עמימות ולא היה ברור האם היא מבססת את הפרסומות על תוצאות חיפוש, הפרטים האישיים בחשבונכם או כל פרט אחר. חוסר השקיפות הזה העלה את רמת החשש של הגולשים מפגיעה בפרטיותם.
אהבתם את הרעיון? ליחצו 1+ או לייק