אם פתחתם את הפייסבוק אתמול בערב או הבוקר, כנראה שהדמויות המצוירות של החברים שלכם הציפו לכם את הפיד. מדובר בכלי החדש של פייסבוק, "פייסבוק אווטאר", שנהפך לזמין בישראל ממש לאחרונה ונעשה פופולרי עד כדי מיאוס.
פייסבוק הכריזה על האווטארים כבר ביוני 2019. הם הגיעו לארצות הברית רק בחודש מאי האחרון, ובארץ הקודש הם נחתו ממש בימים האחרונים. מדובר בהצלחה מסחררת; המוני ישראלים כבר ניצלו את ההזדמנות להפוך את עצמם לדמות מצוירת. ניתן להתאים את צורת וצבע הפנים, סוג העיניים, הגבות, השיער והשפתיים, ולבסוף את הבגדים. אחרי שהאווטאר מוכן אפשר לשתף אותו - וגם, כמובן, להגיב איתו על פוסטים.
"ניסינו להוסיף מספיק אלמנטים שיאפשרו לאווטארים לייצג את כולם", כתב בפייסבוק ג'ימי ריימו, מנהל המיזם. בהתאם, ניתן להלביש את הדמויות בחיג'אב ובבגדים דתיים אחרים.
עם זאת, חשוב לציין שהסטיקרים האישיים הללו הם ממש לא המצאה של פייסבוק – בסנאפצ'אט יכולנו למצוא כבר לפני שנים את ה"Bitmoji", כש-70% ממשתמשיה הקבועים של האפליקציה יצרו לעצמם דמות קטנה. בשנת 2018 השיקה אפל גרסה משל עצמה, ממוג'י (Memoji); כך, משתמשי האייפון יכולים להפוך את עצמם לדמות מונפשת וליצור חבילת סטיקרים. ייתכן, אם כן, שמדובר בקריצה של פייסבוק למשתמשים הצעירים יותר שעוזבים את הפלטפורמה בהמוניהם לאינסטגרם ולאפליקציות שמנסות לתפוס את מקומה של טיקטוק הקורסת.
אז איך עושים את זה?
באפליקציית הפייסבוק לסמאטרפון נכנסים לתפריט, לוחצים על "עוד" ועל "אווטארים". משם בוחרים צורת פנים, צבע גוף, צבע שיער, עיניים, בגדים ועוד, ובסוף התהליך ניתן לשתף בפיד את האווטאר או להשתמש בו כסטיקר בשיחות.