ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, התראיין לפני שלושה חודשים לטלוויזיה, וכשנשאל איך הוא נרגע, הוא אמר "אני בונה דגמים של אוטובוסים מארגזים", ואז פריט איך הוא מאייר את הנוסעים. האוטובוסים של ג'ונסון לא ממש נחשפו, ואז עלתה סברה שהוא לא באמת מייצר אותם, או שלכל הפחות זה לא תחביב מרכזי בחייו.
הסיבה לווידוי האישי של ג'ונסון, כך מעריכים פרשנים, היא גוגל. כשמחפשים בגוגל את שמו של ג'ונסון ואוטובוסים, התוצאות הראשונות הן של קטע הראיון הלא מאוד שגרתי הזה. אבל לפני הראיון חיפוש בגוגל העלה סיפור על הקמפיין של ג'ונסון. כשהוביל את המחנה בעד הברקזיט ונטישת האיחוד האירופי, הציב אוטובוס שבו נכתב שהחברות באיחוד האירופי עולה לבריטניה 350 מיליון פאונד בשבוע. טענה שהוא זומן עליה לשימוע על הטעיה, מאחר שאינה נכונה.
כשהוא אמר ביום ראשון שהוא "דוגמה לאיפוק", מדווח ב-Wired, הוא אולי מנסה לטשטש קשר מיני, עם יזמית בשם ג'ניפר ארקורי, וג'ונסון מואשם שקידם את ענייניה כשהיא ראש עיריית לונדון. ארקורי היא דוגמית לשעבר, וכאשר מחפשים את שמו של ג'ונסון ואת המילה Model (דוגמנית\דוגמה) זה דוחק כלפי מטה אזכורים של הפרשה.
Within the space of an hour. This didn’t happen by luck. pic.twitter.com/Z6T7lCBdry
— Remoaning Myrtle #FBPE (@TheAndyMaturin) 29 בספטמבר 2019
ג'ונסון נאם לפני שלושה שבועות בתחנת משטרה ודיבר כל גיוס שוטרים, ויש סברה שזה נועד לגרום לגוגל לדחוק תוצאות חיפוש של דיווחים על משטרה שהגיע לביתו של ג'ונסון ושל זוגתו, בעקבות קריאות של שכנים ששמעו צעקות וחבטות.
מומחי קידום אתרים שהתראיינו ל-Wired חלוקים בדעתם. אחת אומרת שיתכן מאוד שיועציו של ג'ונסון עוזרים לו לנסח אמירות שייצאו לכותרת ויכללו מילה מסויימת, בעוד מומחה אחר טוען שזה לא כזה פשוט ואי אפשר סתם להגיד מילה ולהקפיץ אותה.
יתכן שהטקטיקה הזו דווקא תזיק לו. אחרי הפרסום בגיזמודו וב-Wired, עשויות להתפרסם עוד כתבות ופוסטים ברשתות החברתיות שחושפות את הנסיון למניפולציה על גוגל, והן תופענה ראשונות בגוגל, כשמחפשים אותו עם דוגמנית, אוטובוס או משטרה.
כך או כך, אם זו השיטה שלו, היא לא יעילה לגמרי מאחר שחיפוש שמו ואוטובוסים, למשל, בכל מקרה מעלה תמונות רבות של אותו אוטובוס אדום, עם הנתון של 350 מיליון פאונד. התמונות מופיעות מעל הידיעות החדשותיות.