לפני כשבוע סרטון רשמי של גוגל שמציג את השינויים בשירות הדואר האלקטרוני הפופולרי שלה, ג'ימייל, דלף לרשת באופן מסתורי, היום (ד') ענקית החיפוש השיקה את השינויים באופן רשמי ועוד מספר התחדשויות במגוון שירותיה.
ג'ימייל חדש, כבר שודרגתם?
השינויים בג'ימייל שיכנסו לתוקף מהיום ובמהלך הימים הקרובים מעניקים למשתמשים שליטה בעיצוב וסידור התצוגה של שירות הדואר, מעכשיו יש אפשרות לגרור את סרגלי הצד (sidebars) ולשנות את אורכם, רוחבם או להחביא אותם לגמרי בהתאם לגודל המועדף עליכם על ידי גרירה עם העכבר.
מה הרקע שלכם?
גם בחירת תמונות הרקע (Background) שודרגה ועכשיו גוגל מציעה עוד מבחר גדול של תמונות רקע באיכות HD. בנוסף לרקעים החדשים גם הישנים עברו שיפור לאיכות גבוהה יותר.
צפיפות המיילים הופכת לאלסטית
השליטה על המרווחים לבנים בתצוגה של המייל עוברת גם היא לידיו של המשתמש, מעכשיו יש לו אופציה לבחור כמה הודעות דוא"ל הוא יראה בתצוגה, כשכמובן בחירה במרווחים קטנים יותר יחשפו יותר מיילים וההיפך. האופציות למרווחים הן: Comfortable (נוח), Cozy (חמים), Compact (קומפקטי).
השינוי גם מאוד יעיל כשגולשים בג'ימייל במכשירים בעלי מסכים בגדלים שונים, אם מדובר במחשב ביתי, טאבלט או סמארטפון, שינוי צפיפות המיילים והתאמתם לגודל המסך הופכת את השימוש לנוח וידידותי.
בשורה משמחת במיוחד עבור משתמשי ג'ימייל כבדים: פונקציית החיפוש השתדרגה גם היא ומעכשיו ניתן לגשת לחיפוש מתקדם על ידי לחיצה על תיבת החיפוש.
הגוגל Reader עבר שינוי והכעיס את המשתמשים
ביום שני האחרון גוגל שינתה מספר אלמנטים ואת העיצוב של קורא ה-RSS שלה במטרה להפוך אותו לאישי יותר וגם להאיץ את מהירותו.
השינוי עורר את זעמם של משתמשים רבים שהתלוננו בעיקר על ביטול כפתור השיתוף (Share) והחלפתו ב1+ (המקבילה של גוגל ללייק של פייסבוק).
המהלך השנוי במחלוקת נועד להטמיע את הרשת החברתית החדשה של גוגל, גוגל פלוס, בכל שירותיה השונים. צעד שלא "עבר חלק" ועורר תגובות זועמות של עשרות אלפי משתמשים שאף יצרו עצומה תחת השם "אל תהרגו את הגוגל-רידר". עד כה חתמו עליה כמעט 14 אלף משתמשים לא מרוצים.
קיבלתם פרסומת להסרת שיער? גוגל תסביר לכם למה
שינוי נוסף שענקית החיפוש הודיעה עליו אתמול (ג') הוא כלי חדש שמאפשר לכם לבדוק למה היא התאימה לכם דווקא פרסומת כזו ולא אחרת כשהשירות יכנס לתוקף בימים הקרובים בכל פעם שהגולש יבצע חיפוש בגוגל או ג'ימייל, לצד תיבת החיפוש תופיע הפנייה עם המשפט "למה הפרסומת הזו?" (?Why This Ad) ובקליק אחד הגולש יופנה לדף עם הסבר מפורט לבחירת המודעה.
באותו דף הגולש יוכל גם לחסום את המפרסם, כמובן עם אפשרות להתחרט ולפתוח את החסימה, אופציה שמעניקה לו שליטה על תכנים שהוא ייחשף אליהם בעתיד.
פייסבוק מגיעה לגוגל
מלחמת גוגל נגד פייסבוק וההיפך אמנם מתחזקת ועד היום שתי הענקיות דגלו במדיניות של התעלמות ואף בלימה הדדית.
אבל מעכשיו גוגל התרככה והחלה לקלוט חלק מתגובות שמופיעות בפייסבוק ולהראות אותן בתוצאות החיפוש שלה. אופציה שלא היתה קיימת עד כה.
אפליקציית ג'ימייל בדרך לאייפון
לפי דיווחים ברשת נראה שבשבועות הקרובים גוגל עומדת להשיק אפליקציית ג'ימייל ראשונה לאייפון. אמנם גם היום לגוגל יש גרסת מובייל מותאמת לאייפון שהיא גם מאוד נוחה וידידותית למשתמש. אבל אפליקציה ייעודית של גימייל תפתח בפני המשתמש מגוון רחב של שירותים ופיצ'רים חדשים.
אהבתם את השינויים? פלססו (1+). לא אהבתם? לייקקו