מחקר חדש של חברת MediaCom לשנת 2019 חושף עד כמה צעירים מזהים את ההשפעה השלילית של המדיה החברתית על חייהם, כאשר 1 מכל 5 (כ-18 אחוזים) אמרו שהם מחקו אפליקציות חברתיות מהסמארטפון שלהם.
הדו"ח השנתי, הבוחן את הרגלי התקשורת ואת עמדותיהם של ילדים ובני נוער בבריטניה, הדגיש את ההתמכרות של אנשים צעירים לרשתות חברתיות. 48 אחוזים מדווחים כי הם מבזבזים זמן רב מדי על מדיה חברתית ויותר ממחצית (52 אחוז) סיפרו שהם מרגישים צורך לבדוק כל הזמן עדכונים. מנגד, רבים מבני נוער נוקטים צעדים כדי לרסן את התנהגותם: 17 אחוז מהצעירים הגבילו את זמן המסך שלהם באופן עצמאי ו-13 אחוזים צמצמו את השימוש שלהם באפליקציות ורשתות חברתיות.
בעוד בני נוער עושים מאמץ להגן על עצמם מההשפעות השליליות של המדיה החברתית, הם עדיין מעריכים את החיוביות שהיא יכולה להביא. יותר ממחצית (59 אחוז) אומרים כי הרשתות החברתיות עוזרות להם לא להחמיץ דברים, ואילו 47 אחוזים נוספים אומרים שהם במדיה החברתית כדי להרגיש שייכים.
המחקר הראה גם את הלחץ שבני נוער חשים: 32 אחוזים דואגים למספר הלייקים אותם הם מקבלים בפוסטים. 36 אחוזים חוששים לקבל תגובות פוגעניות או שליליות ברשת.
"הקשר של צעירים עם רשתות חברתיות הוא מורכב. הם אוהבים את העובדה שזה יכול לעזור לחבר אותם עם חברים ובני משפחה, אבל הלחץ שהם מרגישים להציג אורח חיים מסוים או אישיות מקוונת היא עצומה", אמרה אולין רובסון, מנהלת שותפה ב-MediaCom. "יצירת סביבת מדיה חברתית בריאה ותוססת לבני נוער היא קריטית, ואחריות זו מונחת לרגליהם של לא רק חברות המדיה החברתית עצמן, אלא כל חברה שמנהלת קשר עם צעירים דרך ערוצים חברתיים".