100 מועמדים למאדים
חוזה הקלטות, מיליון שקל, ייצוג ישראל באירוויזיון, ייצוג ישראל בארה"ב, זוגיות עם שרון אילון, סיוע בהקמת מסעדה - כל אלה פרסים שווים שהוצעו למשתתפי תוכניות ריאליטי בישראל במהלך השנים, וכולם מחווירים לעומת הפרס שיוצע בתוכנית ריאליטי שתשודר השנה ברחבי העולם: טיסה למאדים וחיים על כוכב הלכת האדום - עד המוות.
חברת Mars One, המארגנת הקמת מושבה אנושית ראשונה על הכוכב השכן, הודיעה כי בחרה את 100 המתמודדים שיחלו בקרוב בתהליך מיונים מתועד לקראת משימת חייהם. 50 גברים ו-50 נשים מתחילים את התהליך הסופי, מתוך יותר מ-200,000 שהגישו בשנה שעברה מועמדות להשתתפות בשליחות למאדים.
במהלך החודשים הקרובים יעברו ה-100 מבחנים גופניים ונפשיים שידמו את תנאי המחיה בכוכב הקר, כאשר בסופו של התהליך ייבחרו 4 שישוגרו למאדים עד 2020 - או כך לפחות מקווה החברה, שניסתה לגייס לצורך העניין סכום של 400,000 דולר בשנה שעברה וכשלה. עתה היא תנסה לגייס את התקציב בעזרת ההכנסות מתוכנית הריאליטי.
סוני רוצה לנסוע לעתיד טוב יותר
הרדיפה של חברות היי-טק אחר מכונית העתיד הגיעה עד סוני, הענקית היפנית הדועכת. החברה, שנמצאת בקשיים רציניים בעקבות סדרה של כשלי ענק, השקיעה השבוע 100 מיליון ין בחברת הרובוטיקה היפנית ZMP, כך מדווח פייננשיאל טיימס. מטרת ההשקעה היא להיות שותפה בפיתוח מכוניות ללא נהג, כמו אלו שמפתחות גוגל, טויוטה, אאודי, מרצדס, טסלה ועוד.
ההשקעה אולי נשמעת גדולה, אך בהמרה לדולרים מדובר על בקושי 842,000, ובשקלים כ-325,500. גם מבחינת החברה בה השקיעה סוני לא מדובר בסכום דרמטי - סוני קיבלה תמורתו רק 2% ממניות החברה, מה שמקנה לחברה שווי של 5 מיליארד ין, שהם 42 מיליון דולר או קצת פחות מ-163 מיליון שקל.
נזכיר שלאחרונה חווה סוני קשיים ברוב עסקיה: החברה מכרה בשנה שעברה את חטיבת המחשבים שלה שלמרות תדמית נטולת רבב לא השיגה דריסת רגל משמעותית בשוק; זמן קצר לאחר מכן נודע כי היא שוקל למכור את חטיבת הסמארטפונים והטאבלטים שלה, שגם היא מדשדשת למרות מכירות טובות ולקוחות מרוצים; חטיבת הטלוויזיות של החברה על סף הכחדה ואמורה לעבור לידי חברה יפנית אחרת. בסוף 2014 נפרצו המחשבים של חטיבת הסרטים שלה, לכאורה על ידי האקרים שפעלו בשליחות קוריאה הצפונית, וגרמו לה להפסדי ענק; ולאחרונה היא חוותה קשיים גם בשוק הגיימינג, לאחר שורה של תקלות ופריצות בשירות המשחקים ברשת שלה ונאלצה למכור את מחלקת משחקי הרשת. החטיבה היחידה בחברה שמצבה טוב היא טחיבת שבבי הצילום, המספקת מצלמות לרוב הסמארטפונים הסינים הנמכרים במדינות המערב.
רואים קדימה
תחום אחר אליו נכנסה סוני לאחרונה הוא המשקפיים החכמים. החברה פתחה היום את האפשרות להזמין את SmartEyeglass, הגרסה שלה למשקפיים של גוגל. המשקפיים עולים כ-3,250 שקל לפני מס בהמרה מהמחירים בין או בדולר, כ-3,085 שקל בהמרה מהמחיר בליש"ט או כ-2,960 שקל בהמרה מהמחיר ביורו.
המשקפיים של סוני שונים מעט מאלו של גוגל בצורתם ובייעודם. במקום עדשה בודדת מעל עין אחת המציגה מידע בממשק המדמה מסך סמארטפון צף, הם מציגים מידע על שתי עדשות, באופן המשתלב בשדה הראייה של המשתמש ואף מנסה להגיב למה שרואה המשתמש - בדומה למשקפי מציאות רבודה. בנוסף, רכיבי הבסיס למשקפיים של סוני אינם נמצאים על הראש כפי שהיה במשקפי גוגל, אלא באביזר דמוי דיבורית המתחבר לבגדים וממנו נמתח חוט למשקפיים. האביזר הזה גם מהווה מתווך בין המשקפיים לסמארטפון של המשתמש.
המכשיר הנוכחי הוא גרסת מפתחים, אשר אמורה בעתיד להתחלף במכשיר קל ועצמאי יותר הדומה בעיצובו לזה של גוגל.
פילטר יום הדין
אחד המשחקים האהובים ביותר אי פעם, Doom, זכה השבוע לעדנה מיוחדת, כאשר קבוצת מפתחים העלתה לרשת ערכה ל"שדרוג" המשחק ברוח אינסטגרם. הערכה, המוצעת להורדה תחת השם InstaDoom, מוסיפה למשחק הפעולה האלים אפשרות להתבונן על העולם הווירטואלי מלא השדים דרך 37 הפילטרים של אפליקציית אינסטגרם. בנוסף, מציעים המפתחים להחליף את כלי הנשק ב"מילה האחרונה בטכנולוגיית מקלות" - מקל סלפי שמאפשר לצלם את דמותכם לצד גופות מפלצות שהרגתם.
המשתמש שהעלה את השדרוג לרשת, Linguica, הסביר באופן הומוריסטי כי הגה את הרעיון לאחר שקישר בין נסיונות קודמים רבים לשפר את האיכות והצבעים של הסביבה הווירטואלית במשחק לפילטרים של אינסטגרם. "האם הכותבים (של שיפורי הצבע הקודמים לדום) קיבלו מיליארדי דולרים על צביעה מחדש? לא? אז מאמציהם היו נחותים כי קבוצה אחת של אנשים כן!", הוא כתב.