אביתר יהודה הרגיש לא טוב במשך כמה ימים והלך לבדיקה אצל רופא. הוא הרגיש שהרופא התעלם ממנו, ובדק אותו שטחית בלבד. כשיצא מהמרפאה אביתר קיבל סמס שבו הוא התבקש למלא שאלון והתלונן על השירות שקיבל בפני קופת החולים.
"יממה לאחר מכן, קיבלתי שיחה מהרופא עצמו. הוא הטיח בי האשמות כמו 'אתה חתיכת שקרן, חוצפן, אין לך מה לחזור לפה יותר. אותך אני לא מקבל ולא מטפל'", מספר יהודה.
בהודעת הסמס עצמה לא מצוין שהסקר אנונימי, אך גם לא מצוין שהוא משויך ליהודה. גם לא מצוין שהמשוב יועבר לרופא, או שייעשה בירור מולו. מסתבר שהרבה מהסקרים הללו שנשלחים אלינו אחרי שירות (ולא רק בתחום הרפואה) הם אינם אנונימיים בכלל. קחו את זה בחשבון כשאתם ממלאים אותם.
עורך הדין יהונתן קלינגר, מהתנועה לזכויות דיגיטליות מסביר: "כל קישור שישלח אליכם למלא סקר, יכול לזהות אתכם. כיצד? בקישור אפשר להוסיף מספר או מחזורת ייחודית. הדרך היחדיה שאפשר להבטיח אנונימיות, היא בסקר נייר".
מקופת חולים לאומית, שם מטופל יהודה, מסרו לנו בתגובה: "הסקר שנשלח ללקוח אינו אנונימי. במקרה הנדון לא פעל המנהל על פי הנהלים ולאור פנייתכם, הערנו לו על כך ונחדד את הנהלים להבא".
מילאתם סקר וקיבלתם טלפון נוזף? פנו אלינו בהודעת וואטסאפ או בפייסבוק.