אם אתם מנהלים עמוד פייסבוק - אתם עומדים כנראה לאבד חלק מה"לייקים" שלכם. החברה הודיעה ביום שישי על מהלך במסגרתו תחל להסיר ממאזן הלייקים של עמודים עסקיים גולשים שכבר אינם פעילים ברשת החברתית.

אין תמונה
לייק

לדברי פייסבוק, הסרה של חשבונות משתמשים שכובו (deactivated) או הוכרזו כמתים ממאזן הלייקים של עמודים עסקיים יאפשר למנהליהם לקבל תמונה אמינה יותר על קהל הקונים הפוטנציאליים האמיתי שלהם. היא הזהירה כי הדבר עלול להתבטא ב"ירידה קלה במספר הלייקים".

עוד ב-NEXTER היום:

תוכנת הורדת התכנים הגנובים "גונבת" לכם את המחשב

יוטורנט היא הדרך הפופולארית בעולם להורדה של - אם להתנסח בעדינות - תכנים שאמורים לעלות כסף. מי שמשתמש בה נחשב ל"פיראט" בעיני יוצרי תוכן ורשויות חוק, המנסים כל הזמן להוכיח שהורדות פיראטיות הן גניבה. בימים האחרונים התקבל חיזוק לצד הזה ממקום בלתי צפוי - תוכנת יוטורנט עצמה.

עדכון שיצא לאחרונה למשתמשי uTorrent במדינות רבות כלל התקנה של תוכנה נלווית בשם Epic Scale, המשמשת לכריית ביטקוין, המטבע הווירטואלי המוכר ביותר. התוכנה משתמשת במחשבים בהם היא מותקנת כרשת של "עבדים" המפצחים יחד קודי תוכנה שפתירתם "יוצרת" את המטבע הווירטואלי. את הכסף שנוצר בתהליך לא מקבלים המשתמשים, אלא החברה, בעוד המשתמשים משלמים על כך בשחיקה מהירה יותר של המחשב וצריכת חשמל מוגברת.

חברת יוטורנט, מצידה, טענה כי הודיעה ללקוחות לפני התקנת התוכנה הנוספת, אך הם מכחישים זאת. בינתיים, מי שהתוכנה הותקנה אצלו במסגרת העדכון ליוטורנט יכול להסיר אותה על סמך ההוראות באתר Epic Scale.

זמן שיא

שעונים חכמים הם הדבר הכי חם כרגע בקרב הגיקים ושאר אנשים עם יותר מדי כסף ופחות מדי מעצורים אופנתיים. ההוכחה האחרונה לכך מגיעה מאתר מימון ההמונים קיקסטארטר, שם נקבע בשבוע שעבר שיא חדש, כאשר שעון ה-Pebble Time עבר את ה-Coolest Cooler כמכשיר הממומן ביותר אי פעם.

השעון החכם Pebble Time (צילום: Pebble)
Pebble Time Steel (במרכז) ו-Pebble Time | צילום: Pebble

Pebble Time הוא שעון חכם חדש המבוסס על מסך דיו אלקטרוני, שבניגוד למסכים המקובלים בשעונים חכמים אחרים אינו צורך אנרגיה כדי לתחזק את התצוגה, אלא רק בכל פעם שהיא מתחלפת. כך מתאפשר לו להציע חיי סוללה של כשבוע, בניגוד לשעונים קיימים הדורשים טעינה מדי יום.

נכון לשעה זו הגיע שיעור התמיכה במוצר לקרוב ל-17 מיליון דולר מכ-66,500 תומכים שמיהרו להזמין יחידות שלו במחיר של 180 דולר לגרסה עשוית פלסטיק ו-250 דולר לגרסת מתכת. בכך הוא עבר את שעון ה-Pebble המקורי, שקבע את השיא הראשון בתחום מימון ההמון ב-2012 כאשר הצליח להגיע לתמיכה של 10 מיליון דולר ואת המקרר-הנייד-עם-רמקול Coolest Cooler, שקבע את השיא האחרון למכשיר חשמלי כאשר הגיע בקיץ שעבר ל-13 מיליון דולר.

אפל: להגן על האייפון ממים? יש דרך יותר טובה מגוף אטום

שוב נרטב לכם הסמארטפון, ושוב עקבתם אחר ההוראות ובישלתם אותו באורז (או להיפך) - רק כדי לגלות בסוף שזה לא עזר ותצטרכו לשלוח את המכשיר היקר שלכם לתיקון או להחליף אותו. טרנד המכשירים החסינים למים, שהוצג על ידי סוני ואומץ על ידי סמסונג, נותן קצת יותר ביטחון ביכולתו של המכשיר לשרוד את החיים עם בעליו, אבל מי שמעדיף אייפון עדיין לא זכה ליחס כלשהוא מצד אפל.

בקשת פטנט של החברה שנחשפה בסוף השבוע האחרון מציגה גישה שונה למכשירים מוגנים ממים - במקום לעצב מחדש את האייפון עם גוף שאינו מאפשר למים לחדור פנימה, כפי שעשו המתחרות, מציעה החברה להשאיר את האייפון כפי שהוא ולחסן אותו מבפנים. הדבר מושג על ידי ציפוי הרכיבים הפנימיים בחומר דוחה מים, שיגרמו לנוזלים להחליק מעל החלקים השונים בלי להותיר עליהם ולו טיפה אחת.

אם הקונספט נשמע לכם מוכר - זה לא במקרה. בקשת הפטנט של אפל, שהוגשה לפני כשנה, זהה כמעט לחלוטין לפטנט שהוגש ב-2012, פורסם כשלושה חודשים לפני הגשת הבקשה של אפל ואושר רשמית לפני כ-5 חודשים. הפטנט המקורי, של חברת Liquipel האמריקאית, כבר מוצע כשירות לצרכנים מזה כשלוש שנים ומאפשר גם ללקוחות בישראל למסור את הסמארטפון שלהם למעבדה שתצפה אותו בחומר דוחה מים.