אנשים שנרשמו לאתר של חברת Fitbit המשווקת מכשיר המודד שריפת קלוריות, עברו חשיפה מביכה אחרי שתוצאות החיפוש של גוגל הראו את פרטי הרגלי המין שלהם.
הפיטביט הוא מכשיר מאוד פופולרי, בעיקר בארה"ב, המשתמש מחבר אותו לבגדיו וזה מודד את מרחק ההליכה שהוא עבר, מספר הקלוריות ששרף, מחשב את סך כל המאמץ היומי, איכות שינה ועוד.
כחלק מההרשמה לאתר החברה שבו יוצרים סוג של יומן מעקב אחרי הפעילות ושריפת הקלוריות, המשתמשים התבקשו להכניס את פרטיהם האישיים כמו משקל, גובה, וגם נתונים נוספים הנוגעים לכושר שלהם. בין היתר הם התבקשו לרשום את הרגלי הפעילות המינית שלהם, זמן, תדירות ואפילו האינטנסיביות. כל זה כדי לחשב כמה קלוריות הם שרפו בתוך זמן מסוים.
באתר המידע היה חסוי, ומי שנכנס לפרופיל של המשתמש לא יכול היה לראות את התשובות האישיות לשאלות השונות.
מי שרשם בגוגל את צירוף המילים "פעילות מינית" ושם האתר, קיבל תוצאות מפתיעות שחשפו את כל הפרטים על הרגלי המין של המשתמשים, כמובן עם קישור לפרופיל המלא שלהם.
אז מי אשם?
בטח לא גוגל. למעשה כשאותם משתמשים יצרו לעצמם פרופיל חדש באתר של פיטביט, ברירת המחדל של הגדרות הפרטיות היתה לאפשר מציאת הפרופיל שלהם במנועי החיפוש השונים. מי שלא שינה את ברירת המחדל נאלץ להתמודד עם חשיפה מביכה.
יש לציין כי גם חברת פיטביט יכולה לעזור למשתמשים המבולבלים ולהסיר מברירת המחדל את אפשרות ההופעה בתוצאות החיפוש, היא טרם עשתה זאת.