משתמשים בחוסם הפרסומות AdBlock Plus? יש לנו בשורה רעה: אם לא תעשו משהו, בקרוב תראו יותר פרסומות בזמן הגלישה.
חברת Eyeo, שפיתחה את התוסף הפופולארי לחסימת פרסומות באתרים, הודיע אמש על השקת שירות פרסום משלה, שיאפשר לחברות לקנות פרסומות שיוצגו באתרים בהם אתם גולשים.
השירות מתבסס על ההנחה שמשתמשי התוסף לדפדפנים מעדיפים לראות מעט פרסומות שלא מפריעות לגלישה מאשר לא לראות פרסומות בכלל ובכך למנוע מהאתרים שגולשים בהם לממן את עצמם.
כהוכחה לתיאוריה הזו ציינה החברה בהודעה שמאז שנת 2011, בה הציגה לראשונה אפשרות לראות מודעות שאושרו על ידיה כלא מפריעות, בחרו פחות מ-10% מהמשתמשים לכבות אותה ולהמשיך לחסום את כל הפרסומות. אלא שאנחנו מנחשים שרוב האנשים פשוט לא טרחו לעצור רגע במהלך התקנת התוסף כדי להסיר את ה-V מהאפשרות לראות את הפרסומות האלו.
טיל פאידה, מייסד שותף של החברה, טוען ש"חיכינו שנים שתעשיית טכנולוגיות הפרסום תעשה משהו ידידותי לצרכן כמו זה, אז בסוף עייפנו מלחכות והחלטנו פשוט לעשות את זה בעצמנו".
בן וויליאמס, מנהל התפעול והתקשורת ב-Eyeo, הוסיף שהאפשרות להציג פרסומות מאושרות למשמתשי חוסמי הפרסומות תעניק לאתרים הזדמנות "להרוויח כסף (גם) על אלה שחוסמים פרסומות, בתנאים שלהם".
החברה מכחישה שהשירות החדש יגרום להצגת יותר פרסומות, אך זה לא מדויק: עד כה, משתמשי חוסם הפרסומות ראו פרסומות כאלו רק במקום שהתוכנה החליטה שאפשר למקם אותן. עתה, כל בעל אתר יכול למקם מספר פרסומות מאושרות בכל עמוד - וזה גם כדאי לו, מכיוון שהחברה מבטיחה אחוזים מההכנסות לאתרים שיציגו פרסומות מאושרות.
הבשורה הטובה היחידה היא שהחברה מבטיחה להמשיך להקפיד שהפרסומות המאושרות יעמדו בהנחיות שלה, שלפיהן הפרסומות לא יכולות לעקוב אחרי גולשים וחייבות לעמוד בדרישות של גודל ומיקום על הדף.