הפרסום בפייסבוק עובד? רשת האופנה הברזילאית, C&A, החליטה לנסות ולמכור את הבגדים בחנויות שלה באמצעות לייקים.
החברה שרצתה להגדיל את נוכחותה בפייסבוק, השיקה קמפיין בשם Fashion Like שאמור לשלב את המכירות הפיזיות עם הרשת החברתית.
השיטה פשוטה: החנות יצרה קולבים דיגיטליים מיוחדים שמראים בזמן אמת כמה לייקים קיבל כל בגד והציבה אותם בחנות שלה. את הלייקים מקבלים הבגדים מהגולשים והגולשות שרוצים להביע את אהדתם בעמוד פייסבוק ייעודי שנפתח.
ומה עושים עם הלייקים? הרעיון מאחורי צפייה במספר הלייקים שקיבלו הבגדים נועד להשפיע על דעתו של הקונה הפוטנציאלי, כי ידוע שאנשים מושפעים מדעתם של אחרים, בטח אם מדובר במאות או אפילו אלפים.
באופן כללי נראה כי מדובר ברעיון מקורי אבל יש איתו לפחות שתי בעיות, הראשונה היא שחברת C&A היא זו שתחליט אילו בגדים לפרסם בעמוד הפייסבוק הייעודי ורק אותם יוכלו הגולשים לדרג. כך היא למעשה חוסמת את החשיפה של הקהל לכל מגוון הבגדים שנמצאים בחנות שלה ולכן מגבילה את הבחירה של הגולשים ואת מטרת הקמפיין כולו.
הבעיה השנייה נובעת מההשפעה הפסיכולוגית של ההמון על היחיד, שכל הקמפיין הזה מבוסס עליה. הלקוחות מושפעים ורוכשים בגדים לא על סמך הצרכים שלהם אלא לפי מה שאחרים אהבו.
>> מה הישראלים עשו השנה באינטרנט? כל הפרטים
>> אייפון 5 יוצא לדרך? אפל מנסה להשתלט על הדומיין iphone5.com