ה-1 באפריל הוא לא יום חג רק לבעלי חוש הומור, אלא גם לגוגל – שחוגגת יום הולדת 15 לשירות ג׳ימייל שלה. לרגל המאורע המיוחד היא מודיעה על שדרוג תיבת האימייל שלכם בכמה פיצ׳רים חדשים ומתבקשים שיהפכו את הכלי הפופולארי לחכם ונוח יותר.
חוסכת לכם הקלדות מיותרות
פיצ׳ר ה-Smart Compose של גוגל מאפשר לכם לכתוב הודעות דוא״ל חדשות למגוון רחב של נמענים באופן הרבה יותר מהיר. במקום להתחיל מאפס בכל פעם מחדש ולחזור על אותם טקסטים שאתם כבר מקלידים על אוטומט, גוגל לומדת להכיר אתכם ויודעת לחזות מה בדיוק אתם רוצים לכתוב – ותעשה זאת עבורכם.
לדבריה, הפיצ׳ר החכם כבר הצליח לחסוך למשתמשיה הקלדה של יותר ממיליארד תווים מידי שבוע, ולכן היא החליטה שהגיע הזמן להרחיב את תמיכתו גם למובייל. Smart Compose מגיע למכשירי אנדרואיד ומציע תמיכה בארבע שפות נוספות: ספרדית, צרפתית, איטלקית ופורטוגזית. בהמשך, גם משתמשי iOS יוכלו ליהנות ממנו.
נסחו את המייל עכשיו, שילחו בשלב מאוחר יותר
בדיוק כמו שניתן לכתוב פוסטים ברשתות החברתיות השונות ולתזמן אותם למועדים מאוחרים יותר, כך תוכלו לעשות כעת גם עם תיבת המייל שלכם. נניח שאתם מתגוררים בישראל ורוצים לשלוח מייל חשוב ללקוח או עמית לעבודה שמתגורר בסן פרנסיסקו, מה שאומר שהפרשי השעות ביניכם רבות, לא תצטרכו לקחת את הסיכון שמא תעירו אותו.
עוד ב-Geektime
שירות חדש של אל על מאפשר לכם לחלוק מונית מנמל התעופה למלון
למה בחרנו לנהל תשתית כקוד דווקא עם Hashicorp?
תוכלו פשוט לכתוב את המייל כרגיל ולתזמן אותו לשעת בוקר באיזור שבו הוא נמצא. התהליך די פשוט, ובמקום ללחוץ על כפתור ה-״send״, יש ללחוץ על החץ הקטן שמופיע לצידו ולבחור את התאריך והשעה שבו תרצו שהמייל ישלח. ככה פשוט, ככה שימושי, ולא ברור איך זה לא היה קיים עד עכשיו.
החידוש האחרון אליו גוגל מתייחסת הוא הפיכת תיבת האימייל שלכם לאינטראקטיבית יותר באמצעות תמיכה בפורמט ה-AMP. הרעיון הוא שבמקום להשתמש בתיבת המייל שלכם בתור ״קרש קפיצה״ כדי לבצע משימה מורכבת יותר שדורשת הפניה לאתר אחר, תוכלו לעשות את אותה המשימה – מבלי לעזוב את הג׳ימייל שלכם לרגע.
כך למשל, אם תקבלו הזמנה לאירוע חברה – במקום ללחוץ על כפתור ה-RSVP שבמייל שיפנה אתכם לאתר חיצוני בו תתבקשו להזין את הפרטים שלכם כדי להירשם, תוכלו לעשות זאת ישירות מהמייל שהזמין אתכם לאירוע. לחילופין, תוכלו למלא שאלונים, לעיין בקטלוגים אינטראקטיביים של אתרי קניות שאתם עוקבים אחריהם, לקרוא ביקורות על בתי מלון, או ״לנעוץ״ תכנים שמצאו חן בעיניכם ישירות לחשבון הפינטרסט שלכם.