עמודי פייסבוק של פוליטיקאים נועדו במקור כדי שיוכלו לדווח לנו מה הם עושים בשבילנו - אבל מסתבר שאותנו יותר מעניין להכיר אותם אישית. כך לפחות עולה מניתוח המגמות העיקריות ברשתות החברתיות של חברת ויגו.
בתוכנית הבוקר של קשת התאחר מנכ"ל ויגו, רביב טל, שסיפר כי יותר ויותר פוסטים של הפוליטיקאים הישראלים ברשתות החברתיות עוסקים בחייהם האישיים ולא בעבודתם, והם גם זוכים ליותר תגובות. טל ציין גם שיותר מהתגובות לפוליטיקאים נכתבות בגוף שני ("אתה") ולא שלישי ("הוא") - כמעט מחצית מהתגובות לפוליטיקאים נכתבות כך.
הפוליטיקאי הישראלי המוביל ברשתות החברתיות הוא כמובן ראש הממשלה, שנהנה ממספר עוקבים גדול בהרבה משל כל פוליטיקאי אחר וגם מאהדה כמעט אינסופית, שגוברת על הביקורת גם בתקופות בהן הביקורת עליו עולה. בסך הכל, אמר טל, כמות השיחות על נתניהו גדולה פי ארבעה מאשר על כל פוליטיקאי ישראלי אחר.
מירי רגב בולטת גם היא ברשת, במיוחד יחסית למי שאינה ראש מפלגה או שרה במשרד בכיר, עם 14,000 התייחסויות רק לנושא שמלת ירושלים שלבשה בפסטיבל הסרטים בקאן וכמעט 4,000 אנשים שהעלו ממים על השמלה.
הסלפי של חזן עם טראמפ הביא לח"כ הישג גדול משלו - יותר מ-30,000 עוקבים חדשים לדף הפייסבוק תוך 3 חודשים. לפי טל, אין פוליטיקאי ישראלי שחולל מספר כזה של לייקים לדף בתקופה כה קצרה.
זו היתה גם שנה של מחאות חברתיות: טל דיווח על עלייה של 66% בהיקף השיח על מחאות חברתיות - מיליון וחצי פוסטים בשנה האחרונה - החל מ"יותר מבוכריס", דרך אלאור אזריה ועד הנכים.