לזה שנטע ברזילי הפכה בין-לילה לתופעה עולמית עם חשיפת שיר האירוויזיון שלה כולם כבר שמו לב: תוך יומיים וחצי צבר השיר שלה כמעט 2 מיליון צפיות בערוץ הרשמי של האירוויזיון - מקום שני אחרי השיר הספרדי, אם כי בקצב הנוכחי תעקוף נטע את הספרדים ביממה הקרובה - ועוד כמיליון וחצי בערוץ תאגיד השידור.
עכשיו מגיע ניתוח ראשון של התגובות לשיר ברחבי הרשת - ויש לו כמה צדדים מעניינים.
חברת Spot.IM, שנוסדה בישראל ב-2012 וגייסה מאז 37 מיליון דולר, חשפה הבוקר (ד') נתונים ראשוניים על התגובות לשיר Toy, המבוססות על מערכת התגובות שלה, שנמצאת בכמה מהאתרים הגדולים בעולם וזוכה ל-400 מיליון משתמשים ומיליארד וחצי דפים נצפים בכל חודש.
לפי החברה, רמת הפרגון לשיר גבוהה מאוד: 48% מהטוקבקים לשיר כוללים ביטויים כמו "מקום ראשון" או "מנצח". החברה מציינת שבשנים קודמות גם טוקבקים שפרגנו לשירים הישראלים לא הגיעו לרמה של הכרזה עליה כמנצחת.
עם זאת, יש גם צד שני למשוואה: 52% מהטוקבקים - כלומר מעט יותר מחצי - כוללים ביטויים שליליים כלפי השיר, הזמרת והמדינה.
החברה ציינה כי נושא אחד עליו ספגנו לא מעט ביקורת הוא התבטאותו של כותב השיר, דורון מדלי, בראיון לרשת ב', לפיו השיר השיר שואב השראה מקמפיין MeToo# ומנסה להעביר מסר של העצמה נשית. באתר באנגלית בו פורסמו הדברים כתבו גולשים: "אני חושב שזה מהלך מגעיל וציני של המשלחת הישראלית", "להשוות אותו לתנועת MeToo הוא עלבון לתנועה", "מי חושב שהשיר מעצבן? MeToo" ועוד. הטענה העיקרית היא שמדובר בלא יותר משיר שמשפיל גברים במקום להעצים נשים.
נדב שובל, מנכ"ל Spot.IM, אומר ש"בניתוח הטוקבקים ראינו גם סוגי תוכן החוזרים על עצמם בגרסאות שונות. למשל: המונים היו סקרנים איך ייראה ביצוע השיר בשלב ההופעות החיות, זו אחת השאלות הנפוצות בטוקבקים. גם התייחסות לקולות מוזרים וקרקורי תרנגולת עלתה פעמים רבות".
נציין כי ניתוח הטוקבקים של Spot.IM אינו מלמד דבר על סיכויי הזכייה, משום שהוא בינלאומי. החברה ציינה כי "אנו לא מפיצים מיקוד המרמז על סיכויי זכייה בתחרויות כמו אירוויזיון ואוסקר, כי יש מאחוריהן תעשיית הימורים. לא פעם פנו אלינו ישירות גורמים מתעשייה זו עם הצעות לרכישת מידע. אנו נמנעים מלשתף איתם פעולה באופן ישיר או לרמוז על סיכויי זכייה במקרים כאלו".
כל התכנים מ-NEXTER ו-next מגיעים קודם כל לערוץ nextil@ בטלגרם. הירשמו ותתעדכנו