האם הנשים כאן בתמונה נראות לכם יפות מכדי להיות מהנדסות אמיתיות? לאנשי הרשת החברתית המקצועית לינקדאין ומשתמשיה הן אכן נראות כך, בסיפור שמעלה ניחוח עז של סקסיזם ואף הדרת נשים בתחומים הנחשבים עדיין לנחלתם של גברים.
בחודש שעבר העלה אתר Toptal, מעין רשת חברתית למחפשי עבודה בתחום הפיתוח, קמפיין פרסומות באתר הרשת החברתית הגדולה בעולם למחפשי עבודה, לינקדאין. בפרסומות נראו פניהם של גברים ונשים פוטוגניים ומחויכים לצד מודעות בנוסח "אנו מגייסים מהנדסים מובחרים" הכוללות משכורות מפתות שאמורות לגרום לכל משתמש לקפוץ על ההזדמנות להירשם לאתר המתמחה בתיווך בין חברות המחפשות עובדים בתחום התוכנה לבין מהנדסי מחשבים המחפשים עבודה בתחום.
תוך זמן קצר הוסרו ע"י לינקדאין כל הפרסומות של החברה, ובתגובה לפנייתה על כך השיבה האחראית על הפרסומות בלינקדאין כי "משתמשים רבים התלוננו על תמונות הנשים בהן השתמשתם", וכי היא תשמח לאשר את הפרסומות מחדש לאחר שיוחלפו תמונות הנשים.
בהנהלת החברה לא אהבו את התשובה הזו, ופשוט העלו מחדש את אותן מודעות. שלושה ימים לאחר מכן חסמה לינקדאין את חשבונה של Toptal והודיעה לאנשיה שתחזיר להם את הגישה רק לאחר שיסכימו להחליף את התמונות. של הנשים, כמובן.
התמונות שעוררו את המהומה, לפי אתרים אחרים העוסקים בקהילה הטכנולוגית, היו בעיקר תמונותיהן של השחקנית האמריקאית אמנדה שול, שנבחרה מתוך מאגר תמונות גנריות, והמהנדסת הארגנטינאית פלורנסיה אנטארה, שהינה משתמשת אמיתית לחלוטין באתר.
בעקבות הדברים העלה מנכ"ל Toptal, טאסו דו-באל, רשומה זועמת בבלוג האתר, בו הוא זועק נגד הסקסיזם הפושע לטענתו בקרב קהילת אנשי המחשבים וגורם להם להיות בטוחים שאישה יפה אינה יכולה להיות "אחת משלהם". רק לאחר הפרסום הודיעו לו אנשי לינקדאין כי הם טעו כאשר הכריחו אותו להסיר את תמונות הנשים.
"המודעה הזכירה פרסומות לשירותי סקס"
בקרב המגיבים היו שתמכו באתר וטענו כי אין זה מתפקידו של פורטל חיפוש העבודה להחליט אילו תמונות ראויות או לא ראויות לייצג אנשי מקצוע מסוימים. עם זאת, רבים הרבה יותר דווקא תמכו בהחלטה, תוך שהם מציינים כי התמונות הספציפיות שנבחרו והטקסטים שהופיעו לצידם הזכירו לגולשים רבים פרסומות לשירותי סקס שונים במסווה של מודעות הקשורות לעבודה. זאת מאחר והנשים שנראו במודעות אלו לבושות ומצולמות כדוגמניות, בעוד תמונות הגברים היו ברובן של פרצופים בלבד, בלי אביזרים נלווים כמו חליפות תלויות על הכתף או תיקים מצועצעים הנמצאים בתמונות דוגמנים המיועדות לפרסום.
לבסוף, אגב, הועלה קמפיין הפרסום מחדש, עם תמונתה של המהנדסת אנטארה, אך באופן מסתורי ללא תמונתה הגנרית של השחקנית שול. כנראה שהנהלת Toptal החליטה בכל זאת להתחשב בעמדתו של הקהל ולחסוך ממנו תמונות מזויפות שכל מטרתן מלכתחילה להסתיר את העובדה שלא כל מפתחי – ומפתחות – התוכנה הם דוגמנים ודוגמניות לעת מצוא.
>> הפרופיל הכי מצחיק בפייסבוק: האיש שמופיע בכל הפרסומות
>> האפליקציה הישראלית שמציגה רק תמונות סקסיות של חברות הפייסבוק שלכם