פייסבוק עוד לא החלה לשדר את תוכניות הטלוויזיה שהיא מכינה לגולשים ברשת החברתית - וכבר היא זכתה במועמדות לפרס הטלוויזיה היוקרתי, אמי.
התוכנית שזיכתה את פייסבוק במועמדות, שהוכרזה ביום חמישי בלילה, היא Stand for Rights - מעין התרמה טלוויזיונית בהנחיית הטום הנקס, ששודרה בשידור חי בפייסבוק וגייסה יותר מחצי מיליון דולר עבור ACLU - אגודה לסיוע משפטי שהתפרסמה בעיקר בזכות יצירת חדשות לא כל כך אמיתיות נגד צווי הגבלת ההגירה של הנשיא דונלד טראמפ (הארגון הציג אנשים שנכנסו למדינה כאילו עוקבו על ידי הצווים, עוד לפני שנכנסו לתוקף).
הפרס, שעליו מתמודדת פייסבוק מול שידורים חיים מטקס האוסקר, מופע התרמה לחקר הסרטן ומאחורי הקלעים של The Voice האמריקאית, הוא "הישג יצירתי יוצא דופן במדיה אינטראקטיבית בתוכנית לא מתוסרטת". אגב - גם אם יזכה השידור של אתר האוסקר בפרס תוכל פייסבוק לשמוח, שכן גם הוא שודר בשידור חי ברשת החברתית.
אבל פייסבוק ממש לא לבד: ברשימת המועמדויות לאמי חתומים שירותי הזרמת וידאו על מאות מועמדויות.
המתחרה המרה, יוטיוב, מועמדת ל-5 פרסים - מהם 4 על סדרות קצרות (מאחורי הקלעים של The Voice האמריקאית, Epic Rap Battles of History, Honest Trailers ו-The Star Wars Show) ואחת על "תוכנית ריאליטי חסרת מבנה" (RuPaul's Drag Race: Untucked).
אבל השיאנית היא, באופן טבעי, נטפליקס, שגרפה 91 מועמדויות, בהן 18 ל-Stranger Things, לא פחות מ-13 ל"הכתר", 8 ל"מומחה לכלום" (Master of None) של עזיז אנסרי, 6 ל"בית הקלפים", 5 ל"קימי שמידט", 4 ל"גרייס ופרנקי", עוד 4 לעונה 4 של "מראה שחורה" ועוד. החברה חגגה את השיא בטוויטר:
Cheers to all our nominees! 91 more reasons to celebrate #Emmys pic.twitter.com/wlftNg7XqD
— Netflix US (@netflix) 13 ביולי 2017
אתר סטרימינג נוסף שחוגג מועמדויות רבות הוא הולו, עם 18 מועמדויות, מתוכן 13 על "סיפורה של שפחה" ו-5 על הסדרה הדוקומנטרית "8 ימים בשבוע", שעוקבת אחר שנות ההופעות של הביטלס. גם בהולו חגגו בטוויטר:
Praise be. Now nominated for 13 #Emmys, The #HandmaidsTale is now streaming, only on Hulu. https://t.co/eCMMQ6VLTS pic.twitter.com/l3QB08kcHB
— hulu (@hulu) 13 ביולי 2017
Congrats to The Beatles: #EightDaysAWeek - The Touring Years for its #Emmys noms. With love, from us, to you. https://t.co/NfEpwzYwzV pic.twitter.com/uqpQkPCjPc
— hulu (@hulu) 13 ביולי 2017
גם אמזון זכתה למספר מכובד של מועמדויות - 16, מהן 4 לטרנספרנט, 4 ל"האיש בטירה הגבוהה" ו-3 ל"מוצרט בג'ונגל".
Congratulations to @transparent_tv, @HighCastleTV, @MITJAmazon, and @catastrophe_tv! #Emmys pic.twitter.com/9yehI626LV
— Amazon Video (@AmazonVideo) 13 ביולי 2017
The power of family. Congratulations to @transparent_tv on 7 #Emmys nominations! pic.twitter.com/Ku2hHk5QtP
— Amazon Video (@AmazonVideo) 13 ביולי 2017
Congratulations to @HighCastleTV on 4 #Emmys nominations! pic.twitter.com/g3QBccFsbk
— Amazon Video (@AmazonVideo) 13 ביולי 2017
Congratulations to @MITJAmazon for being nominated for 3 #Emmys! pic.twitter.com/2e2gH1wwnc
— Amazon Video (@AmazonVideo) 13 ביולי 2017
גם אוקולוס, מפתחת הציוד והתכנים למציאות רבודה שבבעלות פייסבוק, קיבלה מועמדויות לאמי. ליתר דיוק 3 כאלה, בקטגוריית "תוכנית אינטראקטיבית יוצאת דופן", אחת מהן על סיור וירטואלי בבית הלבן עם הנשיא הקודם ברק אובמה.
מועמדויות נוספות מתחום הסטרימינג כוללות את אתר FunnyOrDie, שזכה ל-5 מועמדויות (2 מהן על תוכנית שהפיק עבור שירות הסטרימינג האמריקאי Go90)
גם גוגל מועמדת לשני פרסי אמי - אחד עם סצינת מציאות מדומה שהופקה לכבוד הפרק ה-600 של משפחת סימפסון והופצה בלעדית בחנות האפליקציות של אנדרואיד, ואחת על סרטון סיכום החיפושים החמים של 2016.
גם חנות האפליקציות של אפל זכתה למועמדות, בזכות סדרת ילדים אינטראקטיבית של דיסני, העונה לשם Amigo to the Rescue.
טקס פרסי האמי ה-69 עצמו לא ישודר בף שירות סטרימינג, אלא בערוץ CBS, בעוד חודשיים ויום (17 בספטמבר), וינחה אותו סטיבן קולבר.