בעוד קצת פחות מ-12 שעות זה נגמר: פרויקט המימון של עין הדג ב"מימונה" נסגר, אחרי שרץ לאורך כל חודש דצמבר. זה היה חודש אינטנסיבי ומשונה. הוא התחיל כשהעלינו לאתר מימון ההמונים "מימונה" את הקמפיין של "עין הדג". בעצם, במחשבה שניה, זה התחיל 12 שנים קודם, כשאתר הקולנוע "עין הדג" עלה לאוויר. לאורך השנים האתר צבר הרבה מאוד תוכן והרבה קוראים קבועים, אבל לא כסף; הוא פעל באופן לא מסחרי, וההכנסות הצנועות מאוד מפרסומות גוגל לא היו קרובות אפילו לפצות על אלפי שעות העבודה שהושקעו בו.
אבל בתחילת דצמבר החלטנו, אני ושותפי לאתר, אורן איזמירלי ועינת חורשי, שאין סיבה שלא לאפשר לגולשי האתר הנאמנים להביע הערכה לאתר גם באופן פיננסי, ובכך לאפשר לאתר להרחיב את פעילותו מבלי שניאלץ לפשוט רגל לשם כך. עשינו את מה שמקובל לעשות היום: קמפיין "מימון-המון", שבו התורמים מחויבים רק אם סך כל התרומות מגיע לסכום מסוים שנקבע מראש. כסכום מטרה הצבנו 15,000 שקלים - מטרה צנועה יחסית. את הסכום הזה חצינו בתוך שש שעות; בהמשך, הוא המשיך לצמוח באופן מדהים, עד שחצה גם את קו ה-50 אלף. מספר התורמים הגיע ללמעלה מ-500; מבין פרויקטימימון-ההמון הישראלים, רק הפועל תל אביב הגיעה ליותר.
המדהים הוא שכל זה לא קרה כי הבטחנו לתורמים ארטיקים או נשיקות; התמורות שמובטחות לתורמים הן ייצוגיות – חסות על סרט לבחירתם, חולצות האתר וכדומה. התרומות אפילו לא נועדו ליצור משהו שלא היה קיים קודם; כל מה שביקשנו זה עזרה בניסיון להמשיך לעשות את מה שאנחנו עושים כבר 12 שנים. מעל 500 איש הסכימו לעשות את מה שכל המומחים לרשת טוענים שאף אחד לא עושה: לשלם על תוכן באינטרנט. אנחנו מתפעמים, נדהמים ומודים לכל אחד מהתורמים בכל פעם מחדש.
כאמור, עוד מעט זה נגמר; בתוך פחות מחצי יום הפרויקט ייסגר, ובינתיים אנחנו צופים במונה צומח ועולה עוד טיפה בכל פעם. האם נצליח לעבור את האלף הבא? או אולי להגיע ל-60,000? אם אתם רוצים להשתתף ולעזור להוכיח שכן, דווקא יש תמורה לתוכן איכותי ברשת, יש לכם עוד כמה שעות לעשות את זה.