ימי שלטי החוצות והעישון במשרדים כבר חלפו ממזמן. ככל שהטכנולוגיה משתפרת והופכת לנגישה וניידת יותר, כך גם האפשרויות העומדות בפני מי שרוצה לקדם את העסק שלו מגוונות ורבות יותר. כשמדברים על שיווק דיגיטלי, לא מדובר רק על מודעות ובאנרים בגוגל, פרסום בפייסבוק או קידום ברשת. בהרבה מקרים גולשים מעדיפים לקבל שיווק אישי וישיר, שתואם את ההעדפות ואת הבחירות הפרסונליות שלהם
התשובה נמצאת בנתונים
מחקרים שונים בדקו מהו ערוץ השיווק הדיגיטלי הרווחי ביותר. האתר MarketingCharts למשל, ערך השוואה בין שמונה טקטיקות שיווק דיגיטלי שונות: בלוגים/אתרים, SEO, רשתות חברתיות, שיווק תוכן, חיפוש ממומן (PPC), מובייל/SMS, איקומרס ושיווק באימייל. האתר בדק שתי קטיגוריות: יעילות וקושי בביצוע הקמפיין. התוצאות היו מפתיעות לא רק בגלל סדר יעילותם של הערוצים אלא בעיקר בגלל מובהקות התוצאות.
במקום השלישי הגיעה טקטיקת קידום אורגני (seo), שמטרתה אופטימיזציה של האתר על מנת לקדם אותו בתוצאות החיפוש. לטקטיקת seo אחוזי יעילות גבוהים, אך נושא האופטימיזציה הוא מורכב ויקר ועל כן דרגת הקושי שלו גבוהה. במקום השני בממד יעילות מול קושי הגיע שיווק באמצעות אתרי תוכן ונוכחות בבלוגים.
ערוץ השיווק הדיגיטלי הרווחי והיעיל ביותר הוא
והמקום הראשון כטקטיקת השיווק היעילה ביותר והכי קלה לביצוע, מוענק בפער גדול לדיוור האלקטרוני. לדיוור האלקטרוני יש את אחוזי היעילות הגבוהים ביותר, העומדים על 54%, כאשר מדד הקושי בשליחת דיוור אלקטרוני עומד רק על 11%. יחס זה טוב בהרבה מהיחס ביתר ערוצי השיווק הדיגיטלי.
נתונים אלה מתגמדים אל מול נתוני ה- ROI (החזר השקעה). דיוור אלקטרוני, הערוץ הכי אפקטיבי, עומד על 4000%! זה אומר שבממוצע על כל דולר שמושקע בקמפיין דיוור אלקטרוני, החברה מרוויחה בממוצע $40.
החזר ההשקעה הממוצע על הערוץ השני הכי אפקטיבי- קידום אורגני במנועי החיפוש (SEO) לפי המחקר, עומד על 2000%.
אם כך, מה בעצם הופך את הדיוור האלקטרוני לכל כך יעיל ורווחי?
דיוור אלקטרוני- אישי יותר, חכם יותר, נייד יותר
"שיווק באימייל אינו סותר את השיווק בפלטפורמות אחרות, פשוט צריך להבין את השוני שבין האימייל לגוגל או לפייסבוק למשל", מסביר ארז חורב, מנהל תחוםCustomer Success בחברת אקטיב טרייל, המציעה פלטפורמת דיוור אלקטרוני לעסקים בארץ ובעולם.
"בפייסבוק אתה מפרסם בכל פעם למאסה של אנשים, ואילו באימייל יש לנו אפשרות לפנות בצורה אישית וישירה ללקוח שנרשם לדיוור. בנוסף לכך, המוניטין של אימייל ככלי פורמלי לתקשורת אישית בין חברות ללקוחות יחד עם הבחירה של הלקוחות להרשם לדיוור ממצבת את הפרסום באמצעות דיוור אלקטרוני כדרך המובילה ליצירת קשר אישי בין חברות ללקוחות".
ואכן, מחקרים הראו ששימוש בשמו של הנמען בשורת הנושא, יחד עם נושא רלוונטי ואטרקטיבי- משפר את יחס פתיחת המייל בעשרות אחוזים"
אבל ההתאמה האישית לא מסתיימת בכך, מציין חורב.
"אפשר להכין רשימות דיוור על פי תחומי עניין של הקהל. נאמר וחברת תיירות מדוורת על מבצעי טיסות בעולם ורואה שלקוח הקליק על טיסה לאירופה - מעתה החברה תוכל לשלוח לו דיוורים ממוקדים על דילים ליעד הרלוונטי. השילוב הזה בין יכולת פילוח והצלבת מידע, יצירת טרגטינג וניתוח קהלים לבין ממשק נוח וקל לתפעול – זאת עוד סיבה ליתרון השיווקי של קמפיין באימייל".
לפי EmailMonday בשנים האחרונות נרשמה עליה של כ-30% בפתיחת תיבת הדוא"ל דרך המובייל. כיום כבר קרוב ל 60% קוראים את המיילים שלהם דרך המובייל, מה שמציב אתגר חדש ליוצרי הקמפיין. רספונסיביות היא מילת המפתח- התאמת העיצוב לכל הפלטפורמות השונות, והיא קריטית כיום לעסקים.
"המערכת שלנו מייצרת מיילים רספונסיביים באופן אוטומטי" אומר חורב, "העיצוב של המייל מתאים את עצמו לכל מערכת שבה הוא נפתח."
אם כך, דיוור אלקטרוני הוא הערוץ בעל האפקטיביות הגבוהה ביותר בכל הפרמטרים אך כשמדברים על דיוור אלקטרוני יעיל כבר לא מדובר רק על עיצוב או ניסוח מפתה שיגרום ללקוחות לפתוח את האימייל, אלא גם ביצירת דיוור אישי, מותאם באופן אופטימאלי לכל אחד ואחת בקהל היעד ושנראה טוב בכל המכשירים שזמינים לנו היום - החל מהמחשב הביתי, דרך טאבלטים ועד טלפונים ניידים.