בסוף השבוע האחרון עסקו אנשים בכל העולם בשאלה גורלית אחת: כחול-שחור או לבן-זהב? מטיילור סוויפט וקים קרדשיאן ועד לקרייני חדשות וגולשים בכל העולם – כולם התווכחו על צבעה של שמלה אחת. הבלוגרית הסקוטית קייטלין מקניל העלתה ביום חמישי בטאמבלר את הצילום שנודע מאז בתור התיוג #TheDress - שבו נראית שמלת פסים שעוררה מחלוקת חריפה בחוג מכריה.
האתר באזזפיד היה הראשון לזהות את הפוטנציאל האדיר שבפוסט השמלה, וכתבת האתר קייטס הולדרנס כתבה על כך. הפוסט משך בפחות מ-24 שעות יותר מ-36 מיליון צפיות, רובן המכריע מהרשתות החברתיות. בן סמית', העורך הראשי של האתר, שלח ביום שישי אימייל לצוות האתר, שבו כתב כי "התפוצצות הפוסט של קייטס הולדרנס לגבי השמלה (לבן וזהב, אגב) מהווה תזכורת לכך שאף שאנחנו עושים עוד הרבה דברים, אף פעם לא התרחקנו מהשורשים שלנו". הוא הסביר כי "מה שקרה במקום זאת הוא שהעולם התקרב אלינו".
לא רק באזזפיד הרוויח מהוויכוח על השמלה. אתרים רבים זיהו את פוטנציאל ההקלקות הטמון בשמלה, ראיינו מומחים שהסבירו כיצד כל אחד רואה את צבעה בצורה שונה – וגם הרוויחו כסף הודות למערכות המודעות האוטומטיות שלהן. באתר גוקר נרשמו 4.6 מיליון צפיות לפוסט על השמלה ביום שישי בבוקר, והאתר ביזנס אינסיידר, שפרסם ביום שישי שלוש ידיעות בנושא, הצליח למשוך אליהן יותר מ-4.2 מיליון צפיות באותו יום.
ומה לגבי מי שהיתה המקור לפרשה? כמו במקרים רבים אחרים של פוסטים שנהפכים לוויראליים, מקניל לא הרוויחה הרבה מפרשת השמלה. למעט כמה ראיונות בודדים לתקשורת, היא – והצלמת, אמה של חברה שלה שהתחתנה – לא יראו הרבה כסף מסנסציית האינטרנט שיצרו. "ניסינו ליצור קשר עם קייטלין ועם אם הכלה, כי היינו רוצים להציע להן שמלות חינם", אמר דובר מטעם חברת רומן אוריג'ינלס, שיצרה את השמלה, ל-CNBC.
איאן ג'ונסון מרומן אוריג'ינלס אמר בראיון ל-NBC כי השמלה, שהחלה להימכר בנובמבר 2014, נמכרה היטב גם לפני הפרשה, אך הודה כי המכירות זינקו בעקבותיה. "זה נראה כמו 'יום שישי השחור', באתר שלנו היו מיליון מבקרים רק בעמוד של השמלה", אמר ביום שישי. לדבריו, בעקבות פרסום הפוסט נמכרו כל 300 השמלות שהוצעו באתר בתוך חצי שעה. אחרי שאמר כי הצבעים של השמלה הם כחול ושחור, סיפר ג'ונסון כי החברה עשויה להוציא גם גרסה בלבן וזהב, לבקשת הקהל.
פורסם במקור ב-Themarker