נתקלתם בהודעה פוגענית בעברית באפליקציית השיתוף האנונימית סיקרט? מהיום יש למי לפנות בישראל כדי להסיר את התוכן הלא רצוי. איגוד האינטרנט הישראלי הודיע אמש (א') כי המרכז לאינטרנט בטוח המופעל על ידו הוכר על ידי הצוות המשפטי של סיקרט כגורם מוסמך להעברת בקשות ישירות להסרת תכנים פוגעניים מהאפליקציה.
עד כה, מי שנתקל בהודעה פוגענית בעברית באפליקציה צריך היה להגיש פנייה באנגלית לצוות החברה, העמוס פניות מכל רחבי העולם. שיתוף הפעולה עם איגוד האינטרנט הישראלי צפוי להקל על המשתמשים בארץ להגיש את תלונותיהם ולקצר את התהליך עד לקבלת הפניות, בזכות העברתן דרך גורם שפניותיו מתקבלות במהירות על ידי סיקרט.
אורנה היילינגר, מנהלת המרכז לאינטרנט בטוח, מסרה כי "האנונימיות בסיקרט מזמנת תכנים פוגעניים בהרבה ממה שהכרנו עד היום. אני קוראת לציבור לנהוג באחריות ולהבין שהאנונימיות היא לא היתר להתנהגות משולחת רסן והפגיעה היא ממשית". היא הוסיפה כי "במקרים קיצוניים, ניתן להתחקות אחרי המשתמש. לאחר מספר מקרים מזעזעים בהם טיפלנו להסרת תכנים נוצר קשר עם המחלקה המשפטית של האפליקציה, שהפגינה נכונות לשיתוף פעולה וכך למדנו את מאפייניה, על מנת שנאפשר חווית גלישה בטוחה יותר וטיפול ממי שנפגע בעת השימוש בגלישה".
האיגוד הוסיף מספר כללי "עשה" ו"אל תעשה" לשימוש באפליקציה. בצד ה"עשה" ניתן למנות את ההמלצות "הפגינו אדיבות וכבוד הדדי" ו"אל תנצלו את האנונימיות לרעה". בצד ה"אל תעשה" מומלץ לא לפרסם איומים, הטרדות, ביטויי שנאה, תוכן בוטה כגון אלימות או פורנוגרפיה, מידע אישי עד אחרים, עידוד לפגיעה עצמית ועוד.
לשאלת NEXTER, הודגש כי האיגוד לא נותן ייעוץ או כלים משפטים, אלא רק מדריך את הפונים כיצד לפעול על מנת שיוכלו לטפל בבקשה ולהעביר אותה לצוות החברה. "שיקול הדעת שלנו להסרה הוא על פי החוק בארץ", הדגישו באיגוד, "ואנו תמיד ממליצים להסיר, אך בסופו של דבר ההחלטה היא בידיהם (של אנשי סיקרט)".
לסיוע והגשת בקשות להסרת תכנים מהאפליקציה ניתן לפנות למרכז לאינטרנט בטוח בטלפון 03-9700911, במייל safe@isoc.org.il או באתר safe.org.il. המוקד מטפל גם בפניות לגבי תוכן פוגעני בפייסבוק, טוויטר ויו-טיוב.