לאפל זה כנראה לא היה קורה - סמסונג נאלצה להתנצל על אירוע קידום מכירות "מוזר" שערכה בקייפטאון שבדרום אפריקה. האירוע כלל דוגמניות ורקדניות שהתרוצצו על הבמה בבגדי ים. בעקבות האירוע חטפה החברה אש והואשמה ביחס משפיל לנשים.
למה להתנצל? הרי שדוגמניות בבגדים חושפניים הן נוף שבשגרה בתצוגות ואירועים של קידום מכירות, בתערוכות כנסים קוראים לדוגמניות האלה - בות' בייבז, כינוי שלא מוסיף להן יותר מדי כבוד. אבל מאז ההכרזה על הגלקסי S4 לפני כשבועיים, נראה שהיחסים בין החברה הקוריאנית לנשות העולם עלו על שרטון.
איך הפכה ההכרזה המדוברת של השנה ל"בלגן סקסיסטי"?
הכל התחיל בהצגה של הגלקסי S4. סמסונג הפיקה שואו מרהיב ברדיו סיטי מיוזיק הול שבניו יורק על מנת להשיק את המכשיר המדובר, עם שחקנים, רקדנים וזמרים רבים על הבמה. אחרי האירוע במקביל לניתוח המכשיר עצמו, החלו ברשת לחשושים בעניין הדמויות הנשיות שהופיעו במופע הזה ואיך הן כולן היו צווחניות, חשבו על חתונה, ניקו את המטבח, ומאוד התעניינו באלכוהול. כשסמסונג הציגה את שירות הבריאות והכושר החדש שלה s-health אלה היו נשים שעלו על הבמה בדאגה לגודל המותניים שלהן. גם בשאר השירותים, מי שהיתה צריכה עזרה והכוונה מיכוון שהיא לא מבינה דבר בטכנולוגיה היתה תמיד אישה.
בואו להיות חברים בפייסבוק של נקסטר
הסטריאוטיפים הלא כל כך חבויים גרמו להרבה מבקרים להרים גבה ולתהות מדוע סמסונג היתה צריכה, ביום הכרזה כל כך חשוב, להשתמש בכל דעה קדומה מגדרית אפשרית. סמסונג השקיעה מאות מיליונים בקמפיין שלה לסמסונג גלקסי S4, יותר מכל חברה טכנולוגית אחרת. אז איך זה יכול להיות שאף אחד מהשותפים הרבים לא שם לב או העיר לחברה שהיא מציגה נשים בצורה כה לא מחמיאה?
ייתכן וסמסונג היו סקסיסטים תמיד. בציוץ מהחשבון הרשמי של סמסונג באנגליה אפשר לראות בוודאות מה החברה חושבת על נשים. תחת הכותרת "כל מה שנשים צריכות" סמסונג מציגה לראווה כל מה שלדעתה מעניין נשים - כלי איפור ומכשירים של סמסונג.
הקש ששבר את גב הגמל: דוגמניות בבגדי ים
אבל אם עד עכשיו סמסונג הצליחה לברוח באלגנטיות מההאשמות נגדה, עכשיו היא כבר לא יכולה להתחמק. בהצגה של מכונת כביסה חדשה של סמסונג בקייפטאון בדרום אפריקה, סמסונג העלתה מופע קטן שבו חבורה של נשים בבגדים מינימליים מאוד, חלקן בבגדי ים רקדו ושרו סביב מכונת הכביסה המדוברת. על פי התגובות ברשת, נראה שבהינתן ההיסטוריה והאירועים האחרונים, הנוכחים היו נבוכים במיוחד: "אני עוד מרגיש קצת מעורער אחרי קייפטאון", צייץ העיתונאי האוסטרלי אלכס בורמן והעלה תמונה של בחורות מקפצות על במה.
ביום שני האחרון שלוחת דרום אפריקה של סמסונג פירסמה התנצלות בעיתון livdigital. "סמסונג מחויבת לאמץ מגוון רחב של לקוחות בשוק המאוד רחב שלנו ולא היתה לנו כוונה לבודד או להעליב מישהו מקהל הלקוחות. לפיכך אנחנו מעוניינים להתנצל בפני כל מי שנעלב מהצגת הדברים שלנו ולהבטיח שאנחנו מקבלים את הדעות ונקודות המבט השונות על הנושא. אנחנו מבטיחים להיות יותר רגישים לנושאים האלה מעתה והלאה". עכשיו נותר לחכות להשקה הבאה של סמסונג, ולראות האם בחברה מסוגלים להציג אישה שלא חייבת להישאר במטבח במשך כל ההצגה.
>> הכירו: האפליקציה של בן ה-17 ששווה 30 מיליון דולר
>> נעלה את התינוק ברכב עם פתק: "אני בקניות, אם משהו משתבש תתקשרו"
הציוץ של סמסונג:
All a girl needs twitter.com/SamsungUK/stat…
— Samsung UK (@SamsungUK) 21 במרץ 2013