גלקסי S5, מכשיר הדגל של סמסונג, אינו עומד בציפיות - דבר עשוי להוביל לשינויים בהנהלת החברה, כך לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל". לפי הדיווח, סמסונג מכרה בשלושת החודשים הראשונים לאחר השקת המכשיר כ-12 מיליון יחידות בלבד - 40% פחות מהצפוי וכ-25% פחות מהמכשיר הקודם בסדרה, גלקסי S4, ממנו נמכרו 16 מיליון יחידות בתקופת זמן זהה. רק בארה"ב מכרה סמסונג יותר מכשירי S5 משמכרה מכשירי S4.
לפי המקורות לאתר, בכירי סמסונג קיבלו תחזיות ורודות למכירות גלקסי S5, ולא הטילו בהן ספק. לכן ייצרו סמסונג 20% יותר יחידות S5 משייצרה יחידות S4. כתוצאה מכך, מכשירי S5 נערמים כעת במחסנים, מה שמאלץ את סמסונג להגדיל את הוצאות השיווק שלה. סמסונג מאבדת באחרונה מנתח השוק שלה לטובת מתחרות אסיאתיות אחרות, הרווחיות שלה יורדת, ומנייתה אף היא.
האתר גם מציין כי הפגיעה צפויה לעלות לכמה בכירים במשרתם. עם הבכירים שעשויים להיות בסכנת הדחה, ג'יי.קיי שין, מנכ"ל משותף בחברה וראש חטיבת המובייל, אמנם פיקח על עלייתה של סמסונג בשוק הסמארטפונים, אך לא ברור האם זה יגן עליו מהדחה.
מעבירה את הדגש לנוט 4
בעקבות הצניחה במכירות מכשיריה, הבטיחה החברה בחודש שעבר לבצע רפורמה בהיצע המכשירים שלה. יתכן כי הקמפיין האגרסיווי למכשיר דגל אחר של החברה – גלקסי נוט 4 – הנראה ברחבי העולם, הוא תולדה של ניסיון זה.
הנוט המקורי הפתיע כאשר יצא לראשונה לשוק, והיה גדול משמעותית ממרבית הטלפונים שהיו קיימים אז, ולווה בעט שהעלה נשכחות מימי הפאלם. המכשיר, שהיה ניסיון של סמסונג לבדל עצמה מאפל ומיתר היצרניות בשוק, זכה לפופולריות רבה מהצפוי באירופה, והוליד סדרה משלו, שזהו הגלגול הרביעי שלה. ההצלחה שלו הובילה להגדלת טלפונים בחברות רבות, וליצירת קטגוריה של טלפונים גדולים המכונה "פאבלט" (Phablet – טלפון-טאבלט). אפל הצטרפה באחרונה לטרנד זה עם אייפון 6 פלוס.
סמסונג שמה דגש מיוחד על השקת נוט 4, וליווה אותה בהודעה על השקת משקפי מציאות רבודה מבית אוקיולוס, המתחברים למכשיר. כעת, עם יציאת המכשיר למדפים ברחבי העולם, מלווה סמסונג אותו בקמפיין פרסום בשווקים רבים – קמפיין נרחב משהשקיעה במכשירים קודמים, מה שמגדיל את ההערכות כי היא עשויה להעביר את הדגש מסדרת הדגל S לסדרת Note.
הכתבה פורסמה במקור ב-Themarker
עוד ב-Themarker