So.cl, הרשת החברתית החדשה של מיקרוסופט (צילום: באדיבות "אנשי הפרחים בישראל")
בואו בהמוניכם. Socl | צילום: באדיבות "אנשי הפרחים בישראל"

הרשת החברתית הניסיונית של מיקרוסופט, So.cl, שהוצגה לראשונה לפני כשנה, נפתחה לקהל הרחב. סושל, שקיומה נחשף לראשונה בקיץ 2011, הוגדרה ע"י מיקרוסופט כניסוי חינוכי שנועד לאפשר לסטודנטים לחקור יחד תחומי עניין הקשורים ללימודים ע"י שיתוף חיפושיהם ברשת בנושאים כאלה. "האתר עוצב להעניק לסטודנטים את היכולת לתקשר עם עמיתים, לשתף מידע שימושי במהירות ולבנות עמודים האוספים מידע מתוך הכיתה ומחוצה לה. אנחנו מקווים לעודד סטודנטים לדמיין איך התקשורת היומיומית שלנו ניתנת לשיפור על ידי מחקר, למידה ושיתוף בחיי היום יום", נכתב ע"י צוות החברה כאשר נפתחה למוזמנים במאי 2012.

לכבוד פתיחת האתר לכלל הגולשים, שונה עיצובו של סושל ועבר ממבנה המשלב אלמנטים מהעמודים הראשנה של שני טורי פוסטיםהמבוסס על עיצוב עמודי הטיימליין של פייסבוק. לדברי Microsoft Fuse Labs, השינוי נועד לאפשר צפייה ביותר פוסטים בפחות זמן, ולכן מאפשר למשתמשים להרחיב את התצוגה גם לשלושה טורים. כלי הניווט באתר עברו מטור שמאלי לראש העמוד ומאפשרים לעבור בין המסכים השונים של השירות – פוסטים, תחומי עניין, אנשים, פרופיל אישי ו"מסיבות".

האתר עדיין מוגדר כניסיון חברתי המיועד לאפשר לגולשים לשתף אחרים בדברים המעניינים אותם, אך המיקוד בסטודנטים הוחלף בהגדרה "מקום שבו אנשים מתחברים דרך תחומי עניין אותם הם מבטאים בקולאז'ים יפהפיים". הגולשים מוזמנים ליצור פוסטים באמצעות חיפושים בסרגל העליון, המביאים אותם למסך בו ניתן לסדר תוצאות חיפוש הכוללות תמונות, קישורים, וידאו וחדשות – הכל דרך מנוע החיפוש בינג של מיקרוסופט. לטענת צוות האתר, הוא עדיין לא מיועד להתחרות בפייסבוק וגוגל פלוס, שכן בניגוד לפייסבוק הבנוי סביב חברים וגוגל+ המבוסס על קבוצות, סושל מבוסס על תחומי עניין וקובר את הקשרים האישיים עמוק בתוך הממשק, במטרה לעודד את הגולשים לבסס את התקשורת על הנושאים המשותפים ולא על זהותם של המשתפים.

>> לכתבות נוספות באתר TGspot