בכנס המפתחים שקיימה מיקרוסופט בשבוע שעבר היא הציגה לא רק את המתחרה שלה לסירי, אלא גם את התגובה שלה לאפל בתחום המכוניות. במסגרת כנס המפתחים Build חשפה החברה כיצד תיראה מערכת השליטה העתידית שלה לנוסעי הרכב.
במסגרת ההדגמה של החברה הציג סטיב טייקסריה מקבוצת "האינטרנט של הדברים" (Internet of Things) במיקרוסופט את הממשק החדש לרכב שיכלול, איך לא, את תצוגת האריחים המוכרת ממערכות ההפעלה הנוכחיות של החברה.
בין האפשרויות שיהיו זמינות למשתמשים ניתן יהיה לקבע אפליקציות ומידע למסך הבית הראשי, לבחור את סוג התצוגה המתאים (רדיו, ניווט וכדומה) ואף לנווט אל חנות אפליקציות ייעודיות המתאימות לסביבת הרכב. מטרתה של מיקרוסופט היא לאפשר למשתמשים להקרין על מסך הרכב את מכשיר הסמארטפון שלהם, באמצעות תקן Mirrorlink. כך, יפתחו לנהג האפשרויות של מכשיר הסמארטפון, הכוללות ביצוע שיחות, האזנה למוזיקה הקיימת על המכשיר, האזנה להודעות ומיילים שהתקבלו, התחברות לשירותים שונים והפעלת אפליקציות מתאימות.
למרות ההתלהבות, חשוב להבהיר כי המוצר עדיין מוגדר כאבטיפוס בלבד ולמרות שנמצא בבדיקה ראשונית בקרב מספר יצרניות, עדיין לא ברור מתי הוא עתיד לצאת לשוק או מה יציע למשתמשים כשייצא. למעשה, במהלך ההדגמה הראשונה קרסה המערכת, כך שאין ספק שהיא עדיין לא מוכנה לשוק הרחב, אך מטרת ההצגה לא היתה להלהיב את הנהגים העתידיים, אלא את המפתחים שהגיעו לכנס.
כתבות נוספות מ-Geektime:
>> התוכניות שהופכות את ישראל למעצמת סייבר
>> איך מגיעה אפליקציה לחצי מיליון הורדות בתקציב מינימלי?
החברה רוצה לעודד את המפתחים ליצור אפליקציות ייעודיות לשימוש ברכב, שיאפשרו למשתמשים ליהנות ממגוון רחב של אפשרויות כבר בעת השימוש הראשוני. כך, לדוגמה, יוכלו המפתחים להציע אפליקציה ייעודית למילוי פרטים בעת תאונה, להציג אנימציות שונות בעת האזנה למוזיקה ואף למדוד את המרחק וצריכת הדלק של הרכב.
כמובן שהטכנולוגיה שהציגה מיקרוסופט דומה מאוד לזו שאפל הציגה כשחשפה את CarPlay בחודש שעבר. גם במערכת של מיקרוסופט יצטרכו המשתמשים לרכוש מכונית חדשה לחלוטין וכמובן לרכוש לעצמם מכשיר עם מערכת ההפעלה Windows Phone. אמנם, ייקח לה הרבה יותר זמן להגיע לשוק מאשר לטכנולוגיה המקבילה של אפל, אך חשוב לזכור שזהו אינו הנסיון הראשון של מיקרוסופט עם מערכות לרכב. למעשה, עד היום מספר יצרניות כגון פורד, קיה, BMW, ניסן ופיאט הציעו לנהגים גרסאות מותאמות של מערכת ההפעלה חלונות, בעזרתה יכלו לבצע ברכבם פעילויות שונות כגון האזנה למוזיקה, ביצוע שיחות וכדומה.
בניגוד לקרב על מכשיר הסמארטפון של המשתמש, כשזה מגיע למערכות לרכב מסתמן כי המשתמשים יעדיפו לבחור קודם כל את הרכב המתאים לצרכיהם ורק לאחר מכן את מערכת הבידור המותקנת בו. מצד שני, ייתכן שבעתיד נוכל לבחור את מערכת הבידור שתותקן עבורנו – מה שיפתח חזית חדשה בין יצרניות מערכות ההפעלה הקיימות כיום בשוק. עד אז, נמתין בסבלנות על מנת לראות מה החברות הללו מתכננות עבורנו.