המכוניות הרובוטיות של גוגל מבטיחות לנו עתיד ללא תאונות דרכים, אך בינתיים הן דווקא מעורבות בתאונות, כך חשפה החברה השבוע. לפי כריס אורמסון, מנהל תוכנית המכונית האוטונומית בגוגל, המכוניות של החברה היו מעורבות ב-6 השנים האחרונות ב-11 תאונות - ממוצע של פחות משתי תאונות בשנה.
את הנתון הזה חשף אורמסון באתר Medium ביום שני, לאחר שהתקשורת החלה לחגוג על דו"ח שחויבה גוגל להגיש בקליפורניה במסגרת הליך הבדיקה למכוניות הרובוטיות במדינה. הדו"ח חשף כי שלוש מכוניות של החברה היו מעורבות בתאונות מאז ספטמבר האחרון, לצד מכונית נוספת השייכת לחברת Delphi, ספקית הטכנולוגיה למכוניות של גוגל.
בעקבות החשיפה, מיהרה גוגל להבהיר כי הנתון לא סתם נמוך, אלא אף מטעה: "אם אתם מבלים מספיק זמן על הכבישים, תאונות יקרו בין אם אתם במכונית רגילה או רובוטית", כתב אורמסון והוסיף כי לאחר נסיעות במרחק כולל של כ-1.7 מיליון מייל (כ-2.7 מיליון קילומטר), מתוכם כמיליון מייל (כ-1.6 קילומטר) במצב נהיגה עצמאית, "לא היו המכוניות האוטונומיות אחריות לתאונה אפילו פעם אחת".
לדבריו, כל 11 התאונות בהן היו מעורבות המכוניות של גוגל היו קלות מאוד, ללא פציעות וללא נזק ממשי, וכולן אירעו במהירות נמוכה מאוד.
למרות ניסיון העידוד, ברחבי הרשת ניתן למצוא גם ביקורת על חוסר השקיפות של גוגל. הטענה המרכזית של הקטרגים היא שאם החברה כה בטוחה ביכולתן של המכוניות הרובוטיות לשים סוף לתאונות הדרכים, עליה לחשוף את כל פרטי התאונות בהן המכוניות מעורבות כדי להוכיח שהנהגים האנושיים הם אכן הבעיה היחידה.