בעידן שבו הרשתות החברתיות הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו והטכנולוגיה הופכת את המידע לנגיש בכל מקום, יש מי שהחליטו להשיב מלחמה. בר בסיאטל יהפוך לבית העסק הראשון שבעולם שאוסר כניסה עם משקפי גוגל. בעל המסבאה לא מתרגש מהעובדה שהמשקפיים המדוברים כל כך עוד לא יצאו לשוק, ומסביר: "אנחנו מקום שאוהב לשמור על פרטיות האורחים". האם האיסור של הבר בסיאטל חושף את התופעה שתלווה את השקת המוצר - המלחמה על הפרטיות?
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
זו אולי הפעם הראשונה שבה מוצר שיגיע לידי הצרכנים רק בעוד כמה חודשים, כך על פי הערכות ברשת, כבר גורר איסורים מוקדמים. פאב "חמש הנקודות", שמגדיר את עצמו כבית לחובבי צלילה, פרסם את ההודעה שמיד עשתה לה כנפיים. "מי שייכנס עם משקפיים של גוגל, יקבל בעיטה בישבן החוצה", צוטט בעל הפאב דייב מינרט ברדיו KIRO-FM שבסיאטל. הוא הוסיף כי "אנו הפאב הראשון בסיטאל ובעולם שאוסר כניסה עם המשקפיים".
"אני מוביל רעיון", הסביר לאורחים שיתבקשו להיפרד מהמשקפיים, שעלותם תעמוד על כ-1,500 דולר. "אתם חייבים להבין שזה האופי של בר חמש הנקודות. הייתי אומר שזה מקום ידוע לשמצה, אנשים אוהבים להגיע לכאן ושלא יכירו אותם, הם לא רוצים שיצלמו אותם בחשאי או שיקליטו אותם ויחשפו את חייהם ברשת", הוסיף.
מינרט, שבהחלט מודע לעובדה שהוא מקבל פרסום בזכות המוצר אותו הוא מחרים, טוען שמשקפי גוגל צפויים להפוך לבעיה חברתית חדשה. "כך סתם, אנו לא נותנים לאנשים לצלם אותנו או להקליט אותנו בלי שנאשר את הפעולה, בטח לא בפאבים. זה מקום פרטי שאנשים אוהבים להיות בו בלי לקבל תשומת לב חסרת גבולות".
המשקפיים של גוגל צפויים לכלול מצלמת וידאו, מצלמת סטילס, וידאו צ'ט, מידע לגבי עריכת קניות, מפות, יכולת זיהוי, גישה לאינטרנט ושירות ג'י.פי. אס - כך סיפר סרגיי ברין, אחד ממייסדי גוגל. כעת ניתן לראות האם נקודת הציון שקבע בר בסיאטל יהיה רק יריית הפתיחה במאבק להשבת הפרטיות.