גם אתם שמתם לב לשינויים שהוכנסו באחרונה לחיפוש בגוגל? לאט לאט, הופכת החברה את מנוע החיפוש הפופולארי שלה לישות אינטיליגנטית שיודעת לתת לנו תשובות של ממש, במקום התוצאות בהן היינו רגילים לדפדף בעבר.
בשבוע שעבר חגגה גוגל 15 שנה למנוע החיפוש, והכריזה על מספר שינויים שחלקם הורגשו כבר לפני כחודש. באירוע שקיימה החברה באחד ממשרדיה היא הכריזה כי אלגוריתם החיפוש זכה לגרסא חדשה בשם Hummingbird, הממוקדת בשיפור היכולת של גוגל להתייחס להקשר של החיפוש ולהבין את מטרתו על ידי ניתוח הקשר בין המלים שהזין המשתמש ועל ידי זכירת החיפושים הקודמים והתייחסות אליהם.
כך, לדוגמא, שופר מנגנון "גרף הידע" של החברה, ועתה הוא מציג לא רק קטעים מערכים על אישים, חברות ועוד מוויקיפדיה, אלא גם שירים של זמרים - כולל אפשרות לצפות בקליפים מיו-טיוב בחלון החיפוש, השוואות בין עצמים בני אותה קטגוריה - כמו למשל ערכים תזונתיים של פריטי מזון, קישורים מהירים לנושאים דומים – כמו למשל סרטים של אותו במאי או אמנים מז'אנר שונה, ועוד. בנוסף, זכו התוצאות מ"גרף הידע" לעיצוב חדש המיישר קו עם עיצוב ה"כרטיסים" שהציגה גוגל באפליקציית האנדרואיד שלה בשנה האחרונה.
שיפורים חדשים הוכנסו גם לאפליקציות גוגל הניידות, ועתה ניתן לשאול את גוגל שאלות המשך גם באנדרואיד וגם ב-iOS, בלי לחזור על הנושא. למשל: אם ביקשתם מידע על פסל החירות, לא תצטרכו לשאול "מה גובהו של פסל החירות?", "איפה נמצא פסל החירות?" וכו' (באנגלית זה הרי אפילו יותר ארוך), אלא תוכלו להסתפק ב"מה הגובה שלו?" ו"היכן הוא נמצא?", והאפליקציה כבר תבין למה אתם מתכוונים. ניתן עתה גם לקבוע תזכורות באמצעות האפליקציה למכשירי אפל – דבר שהיה אפשרי עד עתה באפליקציית האנדרואיד בלבד.
השינויים, ובעיקר ההכרזה עליהם באיחור של קרוב לחודש, נועדו בעיקר להזכיר עד כמה מקדימה גוגל את מתחרותיה, ובמיוחד מיקרוסופט שהציגה לאחרונה גרסא חדשה למנוע החיפוש שלה, בינג, המסוגלת להציג תוצאות חכמות לחיפושים מסוגים מסוימים סביב שורת החיפוש ללא צורך במעבר לדף התוצאות כלל.