לצד החיפוש, שירותי המייל והמפות - גוגל שינתה גם את שוק הפרסום כשנתנה פלטפורמה חדשנית למפרסמים, קטנים וגדולים. בין אם אלה הפרסומות שמופיעות בצד עמוד החיפוש או הקישורים הממומנים שעומדים בראש העמוד, מדי חודש גוגל מקבלת מיליוני דולרים ממפרסמים ישראלים תמורת שטחי הפרסום שהיא מציעה להם. אלא שמתברר שגוגל, להבדיל מכל גוף אחר שמוכר שטחי פרסום בישראל, לא נדרשת לשלם מסים למדינה על ההכנסות האלה.
המפרסמים הישראלים אמנם חותמים על הסכמי הפרסום עם נציגי גוגל בישראל, אבל התקציב שמוערך בכ-500 מיליון דולרים בשנה מועבר למטה החברה באירלנד, גם שרתי החברה נמצאים בחו"ל.
ע"פ פרסום בעיתון "כלכליסט" כבר חודשים ארוכים רשות המסים בודקת את התנהלות גוגל. גוגל אינה היחידה שפועלת באופן הזה. בחודש שעבר למשל הגיע מנכ"ל אפל טים קוק לשימוע בסנאט האמריקני לאחר שנודע שהחברה משתמשת בחברות בנות באירלנד כדי להתחמק מתשלומי מס, בשווי מוערך של כ-74 מיליארד דולרים.
גם פייסבוק משופעת בפרסומות של ישראלים, מבתי עסק ועד פוליטיקאים. גם היא אינה נדרשת לשלם מס על הכנסותיה. אך בעוד שלפייס בוק אין משרדים בישראל, לגוגל, לצד מרכזי הפיתוח, יש אנשי תפעול ותמיכה לנושא הפרסום - שמועסקים כאן.
תגובת "גוגל": "גוגל ממלאת אחר חוקי המס בכל מדינה שבה היא פועלת, כולל בישראל. אם חוקים אלו לא מוצאים חן בעיני הפוליטיקאים - יש להם את הכוח לשנות אותם. ככלל, שיעור המס הגלובלי האפקטיבי שלנו ב-2012 היה כ-20%".