קשה להישאר אדיש מול חזון המכונית-ללא-נהג של גוגל. אחרי הכל, מי לא חלק להיכנס לרכב, להגיד לו בקול לאן לנסוע ולנמנם ליד ההגה (שאין) עד ההגעה ליעד. אבל בדו"ח מיוחד שהגיע לידי הגארדיאן הבריטי, מזהירה ה-FBI, שהחלום המתוק של לא מעט אנשים עלול להפוך לסיוט של כוחות הבטחון.
על פי הדו"ח, צופה הבולשת הפדרלית כי למכוניות האוטונומיות תהיה השפעה עצומה הן על מה שהיא תוכל לעשות עם מכוניות והן על מה שטרוריסטים יוכלו לעשות איתן. החששות העיקריים הם מהשימוש הפוטנציאלי של טרוריסטים במכוניות, כגון השתלטות עוינת על מכוניות על ידי פריצה למערכת ההפעלה של הרכב, ירי על כוחות הביטחון והשמדת ראיון תוך כדי מרדף ומעל הכל - שימוש במכונית אוטונומית כמכונית תופת, מבלי שהמשלחים או מישהו מטעמם יצטרך להיות נוכח במקום ולהסתכן.
עוד ב-Geektime:
למרות כל התחזיות השחורות, ה-FBI מעלה גם תחזיות אופטימיות לגבי השימוש במכוניות האוטונומיות. על פי הדו"ח, מכוניות אוטונומיות יהפכו את התנועה ליעילה יותר. בנוסף, הן גם יוכלו לעזור לסוכנות להילחם בפעולות בלתי חוקיות על ידי ביצוע תמרונים מסובכים טוב יותר מנהגים בשר ודם, מה שימנע עיכוב של כוחות במרדף או במעקב; גם מעקב במכונית אחר חשוד יהיה פשוט יותר, משום שהעוקבים יוכלו לשמור על קשר עין עם מושא המעקב בזמן שהרכב מנווט את עצמו. האלגוריתמים יכולים גם לשלוט במרחק של של העוקב מהנעקב, כדי למנוע גילוי. נקודת אור נוספת היא שרכבי הצלה אוטונומיים יפחיתו את מספר התאונות בהן הם מעורבים - נקודה כואבת בארה"ב.
אחת הבעיות העיקריות שצפויות למכוניות האוטונומיות היא הרגולציה. אין הרבה מדינות בארה"ב שמעוניינות לשמש כשפני הניסוי של גוגל. למעשה, רק 4 מדינות מאפשרות למכוניות אוטונומיות לנוע בשטחיהן, וגם זה בתנאים מגבילים: קליפורניה, מישיגן, פלורידה ונבאדה. אבל חוץ מעיריות כמו מאונטן-וויו, עיירת הבית של גוגל, שמאשרות למכוניות אוטונומיות לנוע בשטחן, מדובר עדיין במספר זניח. החשש הוא שהדו"ח של ה-FBI עלול להרתיע מחוקקים ורגולטורים וכך להקשות עוד יותר את התהליך שסופו כניסת המכוניות האוטונומיות לחיינו.