אינבוקס של גוגל
ברוכים הבאים לאינבוקס
בשבוע שעבר גוגל השיקה את שירות אינבוקס (Inbox), ובמידה מסוימת הכריזה על מותו של האימייל כפי שאנחנו מכירים אותו עד כה. החברה הבינה שעם כל הוואטסאפ והפייסבוק, תיבת הדוא"ל כבר לא תופסת חלק כה מרכזי בתקשורת היומיומית שלנו. אפילו מכתבי שרשרת והודעות מנסיכי ניגריה כבר לא מגיעים לשם. וכך הגיעה לעולם אינבוקס, אפליקציה עם פיצול אישיות: חצי תיבת הודעות - חצי כלי עבודה לתזכורות. 

עם השקת השירות, אמר ג'ייסון קורנוול, המעצב הראשי של ג'ימייל, שהשירות החדש לא אמור להחליף או לחסל את שירות האימייל הוותיק של גוגל. "זה כמו שיש לך עוזר שמניח את המכתבים שלך בערימות שונות כדי שיהיה לך קל יותר לעבור עליהם".

קראו גם: גוגל חשפה אפליקציה חדשה שעשויה להחליף את ג'ימייל

מי שיכנס לראשונה לאינבוקס כנראה ישמח לנוכח החלטה זו: האפליקציה לא תתאים למשל למעצבי פנים עם חיבה למינימילזם, ולמרות שהיא מתיימת לעשות סדר, הרושם הראשוני הוא פינת משחקים מבולגנת. במקום שורה ארוכה של הודעות המסודרות כמו חיילים - אינבוקס מלאה בצבעים ותיוגים וכוללת הצגה מוקטנת של תמונות וקטעי וידאו (על כך בהמשך). 

גוגל אינבוקס זמינה בדפדפן כרום וגם בחנויות הישומים של אפל ואנדוראיד, בסקירה זו אתמקד בגרסת הסלולר. 

 

מה חדש: תזכורות, נודניקים וקטגוריות

כשנכנסים לאפליקציית ג'ימייל המוכרת, המיילים מופיעים לפי סדר הגעתם, וניתן לעבור בין התיקייה הראשית לבין תיקיית "רשתות חברתיות" ו"קידומי מכירות" (שמכילה לרוב את כל הספאם שבעולם). אינבוקס לעומת זאת, מנסה להציג למשתמשים את האמיליים החשובים ביותר. לרוב המייל האחרון שקיבלתם אכן יופיע במקום הראשון, אך זה שאחריו לא חייב להיות השני בסדר הכרונולוגי: שם יכול להופיע אירוע שהזנתם ביומן, התראות מאחת הרשתות החברתיות ועוד.

עוד ב-NEXTER:

בנוסף, בעמוד הראשי שמציג את ההודעות, אינבוקס מציגה לא רק את נושא המייל או שם השולח, אלא גם הצצה למידע נוסף, כמו סרטונים או תמונות. בצורה זו, אם מישהו שלח לכם סרטון, אתם לא חייבים להכנס להודעה עצמה - אלא להפעיל אותו מהעמוד הראשי.

אחד השינויים הבולטים באינבוקס לעומת ג'ימייל נעוץ ב-Bundles: קטגוריות שמאגדות תחת כותרת מסויימת את כל המיילים הרלוונטים. אינבוקס כוללת מספר קטגוריות קבועות כמו "נסיעות", "קניות", "רשתות חברתיות" ועוד. לאחר שהתחברתי לאפליקציה - היא אספה באופן אוטומטי את כל כרטיסי הטיסה שאי פעם הזמנתי בחיי (ולא מחקתי) לתוך "נסיעות", ואת כל הקבלות האלקטרוניות ל"קניות". כמובן שמי שרוצה להזין קטגוריה חדשה יכול לעשות זאת באזור ההגדרות, וניתן להגיע אליהן באמצעות הסרגל צדדי.

בשורה התחתונה, ה-Bundles מזכירים מעט את המעגלים של גוגל פלוס: בהתחלה זה נשמע כמו רעיון השנה, אבל כמה סבלנות יש לכם באמת לשבת ולפתוח קטגוריות? נכון, גוגל אמורה ללמוד לנהל את ערמות המכתבים הללו בעצמה, אבל מישהו צריך לטרוח לבנות את המגירות.

נודניק למייל מהנודניק

מה שמוביל אותנו לחידוש המהותי האמיתי של אינבוקס: הפיכת אפליקציית המייל לרשימת משימות (To do listׂׂ). בואו נודה בזה, עברו הימים מאז שקיבלנו לינקים לסרטונים במייל. כשאנחנו רוצים לקשקש עם חברים, יש לנו את וואטסאפ, כשאנחנו רוצים לשלוח להם לינק למשהו שקורה בפייסבוק - אנחנו עושים את זה בפייסבוק. אפילו אמא שלי כבר לא שולחת מצגות פאוור פוינט ניו-אייג'יות עם תינוקות בסלסלות. היום, תיבות הדוא"ל שלנו משמשות אותנו בעיקר לעבודה, להעברת קבצים למיניהם וכיוצא בזאת.

אינבוקס של גוגל
מימין: אנשי קשר אחרונים, תזכורת ומייל חדש. משמאל: הודעות נכנסות
בגוגל מבינים שאימייל היא טכנולוגיית האתמול והופכים אותו לכלי עבודה באמצעות התזכורות (או הסנוז). מה זה אומר בתכלס? נניח שקיבלתם הזמנה ליום הולדת של חבר, תוכלו לשים לכם סנוז שיזכיר לכם לקנות לו מתנה בערב, אחרי שאתם מתפנים. בסלולר כל מה שזה מצריך זה לעשות סוויפ מימן לשמאל. קניתם את המתנה? מעולה, עשו סוויפ לשמאל לימין וההודעה תעבור לתיקיית Done.

באותה הרוח, אינבוקס כוללת כפתור תזכורות שאפשר להזין בהן, ובכן, תזכורות. אמנם הזנתן דורשת יותר פעולות מאשר פשוט להפעיל את השעון המעורר שלכם, אבל הכלי יכול להיות מאוד שימושי לגבי אירועים או משימות שעליכם להמשיך במהשך השבוע. כדי להזין תזכורת צריך להקליק שוב על העיגול האדום, לבחור ב"Reminder", להזין טקסט, לבחור תאריך ושעה ולשמור.

הפיצ'ר היותר מגניב בתזכורות הוא היכולת לבחור לא רק את הזמן שבו תופעל התזכורת, אלא גם המיקום. כך למשל, אם הזנתי לעצמי הודעה לקנות חלב בדרך הביתה, כשאעבור ליד הכתובת שהזנתי - אינבוקס תציף את המידע.

אז איך נכנסים למועדון?

ממש כמו עם ג'ימייל לפני עשור, ובהמשך עם הרשת החברתית גוגל פלוס, הכניסה לאינבוקס מחייבת הזמנה. עם השקת השירות החדש, גוגל לא אפשרה למשתמשי אינבוקס להזמין חברים, כנראה כדי לשלוט בזרם המצטרפים וגם לעודד את ההייפ. עם זאת, גישה זו השתנתה בהמשך, וביום שישי גוגל הכריזה שהיא פתחה לכל גולש את האפשרות להזמין שלושה חברים לאפליקציה. מי שבכל זאת לא הצליח להתאפק עד שחבר של חבר ישיג הזמנה, יכול היה לרכוש הזמנה לשירות החדש באיביי, שם ההזמנות נסחרות בסכומים שנעים בין עשרות למאות דולרים.

אינבוקס של גוגל
מוכרים הזמנות באיביי

אז איך מזמינים חברים? אם יש לכם גישה לגוגל אינבוקס ואתם רוצים לפרגן לחברים, הקליקו על סימן הפלוס האדום שבצד ימין למטה, ואז תראו רשימת אנשים עמם התכתבם לאחרונה, אפשרות לתזכורת ומתחתם - הזמנת חברים לגוגל אינבוקס. אם אתם עדיין לא רואים את זה, היעזרו בסבלנות. זה עוד יקרה.

למי זה מתאים?

קשה לטעון שאינבוקס מתאימה לכולם. אם אתם שייכים לסוג האנשים שחוטף התקף נויורוטי בכל פעם שפייסבוק משנה קצת את עמוד הבית, אולי כדאי שתישארו נאמנים לג'ימייל, או כל כתובת מייל אחרת שאתם משתמשים בה. לעומת זאת, אם אתם מאלו שתיבת הדוא"ל מנהלת אתכם יותר מאשר אותה - מיד אחרי שתתרגלו לסדר ולצבעים- כנראה שתמצאו את אינבוקס שימושית במיוחד.

השתכנעתם? אתם יכולים לשלוח אימייל בקשת הצטרפות לכתובת הזו: inbox@google.com.