הניסיון של ענקית מוצרי האלקטרוניקה אפל להפוך את השעון החכם החדש, אפל ווטש, למוצר יוקרה, זכה להצלחה ראשונית לאחר שמלאי דגם היוקרה עם מסגרת הזהב של השעון - הנמכר במחיר התחלתי של 10,000 דולרים - אזל בארה"ב ובסין בתוך פחות משעה מתחילת המכירות המוקדמות.
דגמים אחרים של אפל ווטש - קטגוריית המוצר החדשה הראשונה של אפל מאז מותו של המייסד והמנכ"ל לשעבר, סטיב ג'ובס - אזלו בתוך דקות ספורות לאחר תחילת המכירות המוקדמות בחצות הלילה שעון קליפורניה.
כשש שעות מתחילת המכירות המקודמות נראה היה כי אזל המלאי הראשוני של כל הדגמים, שכן ההודעות באתר אפל לפיהן אספקת השעון החכם תהיה ב-24 באפריל, הוחלפו בהודעות שבהן נאמר האספקה צפויה רק ביוני. מועד האספקה של דגמים מסוימים של השעון היה רחוק אף יותר, ואספקתו של דגם הזהב היוקרתי עם רצועת עור אדומה - הנמכר במחיר של 17 אלף דולרים - צפויה רק באוגוסט, לפי אתר אפל.
אפל העריכה עוד לפני תחילת המכירות המקודמות כי צפוי ביקוש רב לשעון החכם, הנמכר בינתיים רק באינטרנט, ויגיע לחנויות בעוד שבועיים.
אף כי השעון עדיין אינו נמכר בחנויות, לקוחות שרכשו את השעון באינטרנט בתשע מדינות בעולם שבהן החל להימכר, בהן ארה"ב, סין וגרמניה, הוזמנו להגיע לחנויות אפל כדי להתנסות בשימוש בו. בשל כך, התורים שהשתרכו מול חנויות אפל בערים כמו לונדון ובייג'ינג היו קצרים יחסית להשקות מוצר אחרות של החברה. עם זאת, לקוחות בניו יורק כבר התקשו ביום שישי בבוקר לקבוע תור להתנסות בשעון בחנות אפל.
השעון החכם של אפל, הגאדג'ט החדש הראשון של החברה מאז השקת מחשב הטאבלט אייפד בשנת 2010, מאפשר בין השאר לבדוק חל מאי-מייל והודעות טקסט, לשמוע מוסיקה ולבצע שיחות טלפון בחיבור עם אייפון.
אפל עשויה למכור 300 אלף יחידות של השעון החכם ב-24 השעות הראשונות של ההזמנות מוקדמות ומיליון יחידות במהלך סוף השבוע כולו, העריך האנליסט ג'ין מאנסטר מבית ההשקעות פייפר ג'פרי. בשנה כולה צפויה אפל למכור שמונה מיליון שעונים, אשר יכניסו לחברה 4.4 מיליארד דולר, העריך מאנסטר.
תחילת ההזדמנות המוקדמות של אפל ווטש באה יומיים לאחר פרסום הביקורות הראשונות על השעון החכם. הדעה הרווחת בקרב המבקרים אמנם היתה כי אפל ווטש הוא השעון החכם הטוב ביותר שנוצר עד היום, אולם גם כי לא מדובר בגאדג'ט שצריך לקנות בהכרח.
עוד ב-TheMarker: