ההתלהבות מאייפון 7 נשארה כנראה נחלתם הבלעדית של מכורים למוצרי אפל. יתר האנשים לא מיהרו לקנות לעצמם סמארטפון חדש של החברה, כך עולה מהדוח הרבעוני של אפל, שנחשף אמש (ג').
החברה הגדולה בעולם דיווחה על ירידה של 9.8% בהכנסות ו-23% ברווח הנקי, ל-46.9 ו-9 מיליארד דולר בהתאמה. הנפגע העיקרי היה המוצר הנמכר ביותר שלה - אייפון. בשלושת החודשים שהסתיימו בספטמבר 2016 נמכרו 45.5 מיליון מכשירי אייפון - אמנם, יותר מכל סדרת סמארטפונים אחרת בשוק, אך מדובר עדיין בירידה של 5% במספר האייפונים שנמכרו וירידה של 13% בהכנסות ממכירות המכשירים לעומת התקופה המקבילה ב-2015.
המספרים האלה מדאיגים למדי כשלוקחים בחשבון את העובדה שאייפון 7 יצא מוקדם יותר מאייפון 6s - בשנה שעברה החלו המכירות המוקדמות למכשיר ב-12 בספטמבר ובחנויות הוא נחת ב-25 בספטמבר, והשנה החלו ההזמנות המוקדמות ב-9 בספטמבר והמכשירים הגיעו לחנויות ב-16 בספטמבר. במילים אחרות, לאייפון 7 היו שבועיים של מכירות בפועל בספטמבר לעומת רק שבוע לאייפון 6s.
גם מכשירים אחרים של אפל סבלו מירידה במכירות: מחשבי מק סבלו מירידה של 14% במספר היחידות שנמכרו ו-17% בהכנסות, ואילו טאבלטי אייפד סבלו מירידה של 6% במספר היחידות שנמכרו, אם כי ההכנסות נשארו זהות, בזכות העובדה שהשנה נמכרו במשך כל התקופה גם מכשירי אייפד פרו הגדולים והיקרים יותר, שיצאו שלושה שבועות לפני סוף הרבעון המקביל ב-2015.
לא רק הרבעון האחרון של אפל נראה רע: החברה דיווחה על ירידה בהכנסותיה לכל שנת 2015 (באפל מסכמים שנה פיסקלית בספטמבר). זוהי הירידה הראשונה בהכנסותיה מאז 2001 - השנה שבה פתחה את חנות האייטיונס (אמנם, גם האייפוד הושק ב-2001, אך בחודש בנובמבר, שבדוחות נחשב כבר לחלק מ-2002).
למרות התמונה הלכאורה עגומה, מצבה של החברה מצוין: טים קוק רמז בסיכומו כי אייפון 7 דווקא נמכר טוב מהצפוי, כך שייתכן שהירידה במכירות האייפון ברבעון נגרמה בגלל שלקח יותר זמן מהרגיל עד שהקונים החליטו ללכת עליו ולא לחכות לאייפון הבא, שצפוי להיות שדרוג משמעותי יותר. בנוסף, על רוב הירידות במכירות המכשירים מפצה עלייה של 24% בהכנסות של חטיבת השירותים החדשה של אפל, שצפויה להיות יציבה יותר מחטיבות המכשירים התנודתיות.