לאחרונה, אנו קוראים ושומעים על "האינטרנט של הדברים". יותר ויותר מכשירים חדשים מציעים לנו לשלוט בהם באמצעות הסמארטפון בזכות חיבור לרשת - סטרימרים, מזגנים, מוניטורים לתינוקות, נורות ואפילו צעצועים למבוגרים. אולם, נדמה כי אפל, החברה שחוללה את מהפכי נגני ה-MP3 והסמארטפון, נשארה מחוץ לחגיגה. עתה נראה שלקופרטינו אין כוונה להשאיר את הבמה למתחרים, וההכרזה על מערכת בית חכם קרובה מתמיד.
לפי מקורות יודעי דבר בחברה, מדווח הפייננשיאל טיימס, ב-2.6 תכריז אפל על כניסתה לתחום המכשירים המחוברים, במסגרת כנס המפתחים שלה בסן-פרנסיסקו. המערכת של אפל תתממשק כמובן עם מכשירי החברה הקיימים ובראשם האייפון, האייפד וה-AppleTV. כך, למשל, תדע המערכת שאנו מתקרבים לבית בזכות ה-GPS המובנה באייפון ותוכל להדליק את מיזוג האוויר והטלוויזיה. בנוסף, כפי שניתן לראות בבקשת פטנט שלה, תוכל המערכת גם לשלוט בתאורת הבית, כך שבכל חדר אליו ניכנס, תידלק התאורה בצורה אוטומטית, בזכות החיישנים באייפון.
אפל כבר פיתחה טכנולוגיות שעוזרות לחבר בין מכשירים חכמים וביניהן CarPlay, iBeacon ו-AirPlay. אולם בדומה למה שעשתה בזמנו עם האייפון והאייפד, היא מנסה לייצר סביבה שלמה של מוצרים נלווים שיסתמכו על הפלטפורמה שתחשוף. מוצרים אלו יעברו בדיקה ואישור על ידי אפל, בדומה למנגון ה-Made for iPhone לאביזרים נלווים כגון רמקולים, ורק לאחר מכן ישווקו לצרכנים. על פי הדיווחים, אפל כבר קיימה מגעים עם מספר יצרני מוצרים חכמים לבית לגבי התאמתם לפלטפורמה החדשה שלה. כבר עתה מציעה החברה ללקוחותיה לרכוש מוצרים "לבית מחובר": נורות חכמות של Philips, שקעים חכמים של Belkin, התרמוסטט החכם של Nest (שנרכשה על ידי גוגל) ומצלמות אבטחה של Dropcam (שלפי דיווח טרי תירכש בקרוב על ידי גוגל).
ההכרזה הצפויה של אפל היא בבחינת התפרצות לדלת פתוחה. כבר לפני כחצי שנה הודיעה סמסונג בתערוכת האלקטרוניקה CES על פלטפורמת הבית החכם שלה, שתאפשר לסמארטפונים, טלוויזיות ומוצרי חשמל חכמים אחרים לפעול במשותף. בנוסף, הציגה החברה את ה-Smart Home Software Protocol, מעין שפה משותפת למכשירים של חברות אחרות שתאפשר להם לתקשר עם מוצריה. גם גוגל, כמובן, לא מתכוונת לטמון את ידה בצלחת ואותתה כבר על תוכניותיה כשרכשה את Nest, חברת התרמוסטטים החכמים שנוסדה על ידי מעצב האייפון טוני פדל, בסכום של 3.2 מיליארד דולר.
להערכתנו, ממש אל מול עינינו צומחות פלטפורמות בית חכם מתחרות, שייאבקו על ליבם של המפתחים וכיסם של הצרכנים. לא מן הנמנע שבעוד אפל תמשיך את אסטרטגיית "הגן הסגור", שירותים בתשלום והגבלות נוקשות על מפתחי המוצרים, תציע גוגל, שתציע שירותים בחינם תמורת חשיפה לפרסומות, כפי שהיא נוהגת ברוב שירותיה ומוצריה. רמז לכך עולה מהצהרת גוגל בפני הוועדה לשוק ההון האמריקאי, על פיה "גוגל, ועוד חברות, יוכלו להזרים פרסומות ותוכן נוסף למקררים, ללוח המחוונים ברכב, לתרמוסטטים, למשקפיים ולשעונים".
עוד ב-Geektime:
>> חברה ישראלית תקבל מקואלקום מענק בסך 100 אלף דולר
>> האפליקציה הישראלית שנלחמת בהצלחה במיקרוסופט ואפל