אם קניתם את אחד מדגמי האייפון שהשיקה אפל לפני שנתיים וחצי - ייתכן ובקרוב החברה תהיה חייבת לכם כסף. ביום ראשון הגישו עורכי הדין עדי פורת ומורן שרביט מינס ממשרד פורת שרביט מינס לבית המשפט המחוזי מרכז בקשה לתביעה ייצוגית נגד החברה על "תקלת המגע", שגרמה למסכי המכשירים להציג פס אפור ולהפסיק להגיב לנגיעות.
התובעים הם חקלאי בן 49 ממגדל העמק, שסבל מהתקלה 4 פעמים, וכבאי בן 46 מעפולה, שסבל מהתקלה פעמיים. כזכור, התקלה התגלתה כשמכשירי אייפון 6 ו-6 פלוס ברחבי העולם החלו להציג פס אפור בראש המסך ולא הגיבו כראוי למגע, ובמקרים רבים אף לא הגיבו כלל. "אלא שה'מחלה' האמיתית המסתתרת מאחורי הכשל הטכני אינה מחלת המסך אלא מחלתו של תאגיד עולמי גדול המתנער מכל אחריות לכשל פרי יצירתו מפאת חששותיו מפני פגיעה בכיסו, בשמו וביוקרתו...", נכתב בתביעה.
לפי התביעה, אפל ניסתה במשך זמן רב להתכחש לבעיה, וגם כשהודתה לבסוף בקיומה ניסתה לגמד אותה, טענה כי היא נדירה וקורית באשמת המשתמשים ואף התנתה את תיקונה בתשלום (אם כי מוזל). התובעים מדגישים כי אם התקלה היא באשמת החברה אין שום הצדקה שבעלי המכשירים ישלמו על תיקונה ולא חשוב כמה. בנוסף, הם אומרים, בארץ גם התיקון המוזל לא מוצע, בשל האופן בו נמכרים ומטופלים מכשירי אפל בישראל על ידי חברות מתווכות, ולא על ידי אפל עצמה.
ההתנהלות של אפל כבר הובילה לשלוש תביעות ייצוגיות נגדה - הראשונה בקליפורניה ואחר כך ביוטב ובקנדה. עתה מצטרפת אליהן התביעה הישראלית, הדורשת כי אפל תעניק לכל מי שקנה את המכשירים בישראל - וההערכה היא כי נמכרו כאן מיליון מכשירים מהדגמים המדוברים - תשלום בגובה 20% מעלות המכשיר, עלויות תיקון תקלות מסך במקרים שהיו כאלו, פיצויים ואחריות יצרן לתקלות מסך "לכל אורך חיי המכשירים" (כלומר: כל עוד הלקוח מחליט לתקן את המכשיר הקיים ולא להחליף אותו בחדש).