הרמקול החכם של אפל, HomePod, הושק בסוף השבוע האחרון באיחור של כחודשיים מהתכנון המקורי. אם אתם מוכנים לשלם 350 דולר על מכשיר שיושב בבית ומקשיב לכם כל הזמן - תוכלו סוף סוף ליהנות מסירי, העוזרת הקולית היחידה בעולם שתומכת בעברית, גם בלי לשלוף את האייפון כל פעם.
מצד שני, אם השקעתם את הסכום הזה (או התכוונתם להשקיע אותו) - כדאי שתדעו שאתם צריכים לדאוג שהרמקול יהיה במקום בטוח מאוד, שממנו הילדים או החתול לא יוכלו להפיל אותו ושום דבר לו יוכל ליפול עליו. אחרת זה יעלה לכם ביוקר.
אפל פרסמה בעמוד התמיכה למכשיר כמה יעלה לתקן אותו אם קורה לו משהו - ואם זו תקלה שאינה מכוסה באחריות עדיף כבר לקנות רמקול חדש. מחיר כל תיקון שאינו מכוסה באחריות הוא 280 דולר. אם אתם לא רוצים להגיע עם הרמקול לחנות של אפל תצטרכו להוסיף לסכום הזה 20 דולר על משלוח - סה"כ 300 דולר.
אם אתם רוצים לחסוך לעצמכם את הצרות, תוכלו לרכוש אחריות מורחבת של אפל לשנתיים תמורת 40 דולר - ואז לשלם 40 דולר על כל אחד משני התיקונים הראשונים. סה"כ 80 דולר לתיקון הראשון (בהנחה שרוב האנשים לא יצטרכו יותר מאחד).
אם שילמתם על האחריות המורחבת והרמקול שלכם מתקלקל - תוכלו גם לבקש לקבל מיידית אחד חדש במקום להמתין לתיקון. אלא שגם אז אתם עלולים לשלם על זה ביוקר: אם לקח יותר מ-10 ימים עד שהרמקול המקורי הגיע לאפל (והחברה לא מבחינה בין מסירה שלו בחנות לבין שליחה בדואר) - תשלמו 35 דולר. אם זה לקח יותר מ-20 יום או שאפל קיבלה אותו עם תקלה שלטענתה נגרמה על ידכם, תשלמו 350 דולר - מחירו המלא של הרמקול החדש.
אגב - אם התקלה היא "רק" בכבל החיבור לחשמל, תשמחו ודאי לדעת שלפי אתר 9to5Mac, אחד חדש עולה רק 29 דולר - קצת יותר מ-100 שקל.
ואם כל העלויות האלו לא מטרידות מספיק, חברת Loup Ventures גילתה שהרמקול החכם של אפל לא באמת כזה חכם: במבחן שערכה, נבדקו תגובותיהם של הרמקולים ל-782 שאילתות שונות. התוצאות: אחוז התשובות הנכונות של HomePod הוא הנמוך ביותר מבין הרמקולים החכמים - בקושי חצי מהשאילתות - מעט אחרי Invoke של הרמן-קרדון (57%) והרבה אחרי אמזון אקו (64%) וגוגל הום (81%).
חוסר החוכמה של הרמקול החכם של אפל מתבלט גם מול סירי - העוזרת הקולית עליה הוא מבוסס - באייפון. במבחן שערכה Loup לגרסאות הסלולריות של העוזרות הקוליות השיגה סירי ציון גבוה יותר - 66%, מעט מתחת לעוזרת של גוגל שקיבלה 75%, והרבה מעל קורטאנה של מיקרוסופט (שעליה מבוסס Invoke) שקיבלה רק 48.8%. בחברה ציינו כי שאלות רבות שבאייפון סירי יודעת לענות עליהן, ברמקול היא אומרת "אני לא יכולה למצוא את התשובה לזה בהומפוד". הדבר התבלט במיוחד בקטגוריות כמו ניהול יומן, אנשי קשר וניווט (האחרון די הגיוני, בהתחשב בכך שרמקול ביתי לא מיועד לשמש כ-GPS לרכב).