משרד המשפטים ונציבות הסחר הפדרלית (FTC) בארה"ב חוקרים מזה זמן מה את התנהלותה של אפל, בחשד שנקטה בטקטיקות אנטי-תחרותיות נגד שירותי מוזיקה, כך מדווח הבלוג הטכנולוגי TheVerge.
לפי מספר מקורות שדיברו עם האתר, בכירים באפל מנהלים בחודשים האחרונים מסע לחצים כבד על חברות מוזיקה, בניסיון לאלץ אותן לנתק את קשריהן עם חברות כמו ספוטיפיי ולחסום את הגישה לשירים שבבעלותן ללקוחות שאינם משלמים. המטרה היא להביא לסגירתם של שירותים המציעים גישה לשירים ללא תשלום, כמו זה שמציע הסטארט-אפ השוודי ל-60 מיליון המנויים שלו, שרק רבע מתוכם משלמים על הגישה למוזיקה.
מסע הלחצים של אפל נועד להרוס את התחרות לשירות המוזיקה שלה, שצפוי להיות מושק בחודש הבא במסגרת כנס המפתחים השנתי שלה, WWDC. השירות החדש יתבסס על Beats של דוקטור דרה, אותו רכשה אפל תמורת 3.2 מיליון דולר לפני כשנה, ולפי דיווחים יעלה 10 דולר לחודש. כל עוד שירותים אחרים מציעים מסלולים חינמיים, יתקשה שירות כזה להמריא ולכן עובדת אפל כבר זמן רב כדי לשכנע את חברות המוזיקה כי לא משתלם להן לאפשר גישה לחומרים שלהן חינם, גם עם מגבלות.
כך, למשל, טוענים המקורות כי ליוניברסל מיוזיק, חברת המוזיקה הגדולה בעולם (בה חתומים בין היתר ליידי גאגא, ריהאנה, טיילור סוויפט, ג'סטין ביבר, קייטי פרי, אריאנה גראנדה, מדונה, מארון 5, קניה ווסט ועוד רבים), הציעה אפל לשלם לה סכום זהה לזה שהיא מרוויחה מערוצי היוטיוב שלה, אם תפסיק לאפשר לגולשי יוטיוב לצפות בקליפים שלה. במקביל, נודע כי החברה הציעה לאמנים רבים חוזים מפתים אם יסכימו להפוך את השירות החדש שלה למפיץ הבלעדי של המוזיקה שלהם באינטרנט.