נדיר שאפל מודה בבעיה כלשהי, אבל נדיר עוד יותר שגם לאחר הודאה והבטחת טיפול הלקוחות הנאמנים שלה עדיין לא יוצאים מרוצים. אבל זה בדיוק מה שקורה עם תוכנית החלפת הסוללות לאייפון 6s, לפי ביזנס אינסיידר.
עובד בחנות של החברה בעיר קטנה בארה"ב סיפר לעיתון כי ההבטחה של אפל להחליף סוללות לבעלי אייפון מהדגם הקודם כנראה נעשתה בלי שום תכנון. כך, הוא אומר, בחנויות נוצר עומס של לקוחות וחוסר בסוללות, והלקוחות סובלים וכועסים.
לפי המקור, שעובד בחברה זה כ-5 שנים, כל החלפת סוללה לוקחת בין 20 ל-45 דקות, שבמהלכן עובד החנות אליו הגיע הלקוח עם האייפון התקול לא פנוי לטפל בלקוחות אחרים, שחלקם הזמינו איתו פגישות מראש. העובדים האחרים, שיש להם פגישות משלהם, נאלצים לטפל לעתים בכמה לקוחות בו-זמנית במקום העובדים שעסוקים בהחלפות סוללה.
המקור הוסיף כי בכל יום מגיעים לחנות שלו בין 15 ל-30 לקוחות שזכאים להחלפת סוללה - והדגיש כי הוא עוד עובד בסניף קטן יחסית של אפל סטור. בערים גדולות יותר וסניפים גדולים יותר עשויים להיות מספרים גבוהים בהרבה של החלפות בכל יום.
כדי לעמוד בכמות ההחלפות, הוא אמר, הונחו העובדים להשתמש בסוללות שהוזמנו עבור לקוחות עם בעיות אחרות, וכך הטיפול בבעיותיהם של אותם לקוחות שהזמינו תור מראש נדחה.
"אין תוכנית אמיתית איך לבצע את כל ההחלפות האלו", אמר העובד. "ברוב החנויות חסרים עובדים, והם רושמים לנו יותר מדי פגישות, כך ש(אנחנו) נאלצים לקחת שתיים או שלוש פגישות בו-זמנית. אבל החלפות הסוללה באות בלי הפסקה".
למרות שאפל טענה בעת ההודאה בתקלת הסוללות כי היא משפיעה על "מספר קטן מאוד של מכשירים", נראה שהמספר הקטן הזה קרוב יותר למיליונים מאשר לאלפים, עם רק בעיירה קטנה הוחלפו כבר מאות.
לא רק בארה"ב מתלוננים לקוחות אפל על טיפול לקוי: גם בישראל מתלוננים כמה בעלי אייפון על בלבול בשל סירובה של איידיגיטל, החברה שלפי אתר אפל היא היחידה בישראל המוסמכת לטפל בבעיה, לטפל במכשירים שלא נרכשו ממנה. בנוסף, דף הבדיקה לזכאות אינו זמין בעברית, כך שלחלק מבעלי האייפון קשה להבין אם הם זכאים לא או לא.