אפליקציית תכנון הנסיעות הישראלית Moovit הכריזה אתמול (ג') על שיתוף פעולה ראשון מסוגו בעולם עם אפליקציית המוניות הישראלית Gett (לשעבר Get Taxi). במסגרת שיתוף הפעולה, תציג האפליקציה למשתמשים השוואה בין זמני הנסיעה המשוערים באוטובוסים ורכבות לעומת מוניות, ואף תציע שילוב בין השניים אם קיים מסלול בו מקטע אחד מהיר מאוד במונית ומקטע אחר יעיל דיו באוטובוס או רכבת.
שיתוף הפעולה בין Moovit ל-Gett קרם עור וגידים במשך זמן מה: כבר בהשקת גרסה 4 של מוביט, לפני כשלושה חודשים, שולבה בה אפשרות לעבור להזמנת מונית באפליקציית Gettaxi אם זמן הנסיעה בתחבורה הציבורית היה ארוך מדי לטעמו של המשתמש; בתחילת השבוע שעבר שולב בתוך Moovit ממשק הזמנת המוניות של Gett, המאפשר לבצע את כל שלבי ההזמנה מבלי לעבור אפליקציה (כותב שורות אלו התנסה בו ביום שלישי שעבר); ואתמול נוספה, כאמור, גם השוואת זמני הגעה במוניות לעומת אוטובוסים.
יש לציין כי השוואת זמני הגעה במונית או רכב פרטי לעומת תחבורה ציבורית קיימת כבר מזמן בשירותים כמו גוגל מאפס, אך יואב רוט, סמנכ"ל פיתוח עסקי במוביט, מדגיש בשיחה עם NEXTER את היבט ההזמנה בפועל: "מה שעשינו הוא הרבה יותר מלקחת הערכת זמן. הלקוחות נכנסים על מנת לתכנן מסלול. הוספנו אופציה למונית לכל או לחלק מהמסלול".
הוא מציין כי ממשק המוניות של Gett שולב כולו, כך שניתן לראות את זמן ההגעה של המונית, פרטי הנהג וכולי. לגבי תשלום, "יש אפשרות תשלום למי שמעולם לא הוריד את גט-טקסי או הכניס אליה כרטיס אשראי - במזומן לנהג. מי שהוריד גט-טקסי - יוכל לשלם דרך חשבון האשראי המקושר לגט-טקסי". עם זאת, כרגע התשלום באשראי יעבוד רק כל עוד אפליקציית Gett מותקנת גם היא על המכשיר. בעתיד מתכננת Moovit לאפשר כניסה לחשבון Gett ישירות מתוך האפליקציה שלה, גם במכשירים בהם אפליקציית Gett אינה מותקנת כלל.
רוט נמנע מעיסוק בתגמול שמקבלת Moovit מ-Gett על ההזמנות המגיעות דרכה. מה שהוא כן מוכן להגיד הוא שבעתיד מתכוונת החברה להוסיף לאפליקציה יכולות אחרות, שהרבה מהן יהיו שיתופי פעולה שכאלה עם חברות חיצוניות, בעוד יכולות אחרות הנוגעות לעיקר עיסוקה (תחבורה ציבורית) היא אולי תרצה לבנות בעצמה. "בסופו של דבר, המטרה המרכזית היא לתת ערך ושימושיות נוחה".
העדכון שוחרר כבר למערכת ההפעלה אנדרואיד וצפוי להגיע בשבוע הבא גם למשתמשי אייפון.