אובר תל אביב פרסמה היום את התעריף הישראלי שימוש בשירות UberX, המאפשר לכל נהג להפוך את מכוניתו למונית: 8 שקלים עם העלייה למכונית, פלוס שקל לכל דקת נסיעה, פלוס 2 שקלים לכל קילומטר.
החברה פרסמה גם תמונות המשוות מחירי נסיעה במוניות רגילות העובדות עם אובר לבין כמה היתה עולה אותה נסיעה בשירות UberX, לפיהן נראה כי מחיר נסיעות בשירות בישראל יהיה נמוך ב-20 עד 40 אחוז ממחיר נסיעת מונית מקבילה.
כזכור, פיילוט לשירות נערך בתל אביב בתחילת נובמבר, אז החברה הזמינה משתמשים להזמין נסיעה באמצעות האפליקציה ולנסוע עם נהג מתנדב. באובר ציינו אז שהנהגים עברו סינון: כולם היו מעל גיל 23, בעלי ותק של שלוש שנים לפחות על הכביש ובעלי 12 שנות לימוד.
לטענת החברה, "תחבורה שיתופית, הינו מהפכה עולמית בצורת ההתניידות ובשירותי התחבורה הציבורים אשר מתרחשת במאות ערים ברחבי העולם ומאפשרת הורדת עלויות הנסיעה, חיסכון בהוצאות הרכב, תועלות סביבתיות ובהן הפחתה בזיהום אוויר, לצד הקלת הגודש בכבישים ומצוקת החניה בערים הגדולות והגדלת שירותי תחבורה ציבוריים גם בשעות השפל ובפריפריה".
אך חשוב לזכור שהתעריף ופרסומו הם פארסה - הפעלת השירות אינה חוקית בישראל, וכרגע ספק גדול אם יימצא פתרון חוקי להפעלת השירות מבלי לגרום לנהגי המוניות נזק שיוביל לחסימות כבישים, כפי שקרה במדינות אירופיות אליהן הגיע שירות UberX בשנה האחרונה.
למרות היתרונות הברורים שאובר X מביא עמו, השירות ניצב מול אתגרים ברחבי העולם, בין אם מדובר בהתנגדות של ועדי נהגי המוניות או שערוריות הקשורות לנהגים הפרטיים עצמם: במדינות כמו הודו וארה"ב עומדות בפני אובר תביעות בגין נהגים פרטיים שהטרידו מינית ואף אנסו נוסעות - מה שמעיד שבדיקות רקע לנהגים לא תמיד מספיקות כדי לסנן פושעים פוטנציאליים.