חזון הארנק הסלולרי וחזון השימוש החכם בתחבורה הציבורית קורם עור וגידים: אתמול (ד') הודיעו Moovit ו-Pango+, שתי חברות ישראליות המפתחות אפליקציות בתחום התחבורה, על שיתוף פעולה שאמור להפוך את שילוב השימוש ברכב פרטי ותחבורה ציבורית לקל ומהיר יותר.
במסגרת שיתוף הפעולה, Moovit, המספקת מידע לשיפור הניווט בתחבורה הציבורית, ו-Pango+, המאפשרת לשלם על חניה דרך הטלפון, יאחדו את חשבונות משתמשיהן. כיום, לכל אחת מהאפליקציות מיליון משתמשים. האפליקציות עצמן יישארו לעת עתה נפרדות, אך בעתיד יתקשרו ביניהן להצעת שילוב תחבורה פרטית וציבורית, כמו למשל היכולת להציע למי שמבקש הוראות הגעה מבאר שבע לירושלים לנסוע עם רכב פרטי עד לכניסה לעיר ולהמשיך באוטובוסים או ברכבת הקלה.
מטרת המהלך היא לאפשר לנהגים המגיעים מהפריפריה למרכז לנהוג ברכביהם לחניוני "חנה וסע", לשלם במהירות על החניה ומשם לקבל מידע עדכני בזמן אמת על קווי האוטובוסים והרכבות המתאימים לנסיעה בתוך הערים הגדולות.
לאחרונה ביצעה מוביט פיילוט בשלוש חברות תחבורה ציבורית - מטרופולין, אפיקים וקווים - לתשלום על הנסיעות דרך האפליקציה, ללא צורך במעורבות הנהג בתהליך הכרטוס. כעת היא ממתינה לאישור הרגולטור להרחבת הניסוי והפיכתו לזמין לכלל המשתמשים. בינתיים, בפנגו+ כבר ניתן לשלם במאות חניונים ברחבי המדינה ואף בתחנות דקל וחנויות הנוחות הסמוכות אליהן.
בהודעת החברות אמר ניר ארז מנכ"ל Moovit, כי "אנחנו רואים ביכולת לשלם דרך Moovit לרכבת ולאוטובוס התפתחות טבעית של האפליקציה, המעשירה את חווית הנסיעה החכמה בתחבורה ציבורית. שיתוף הפעולה עם פנגו+ (...) מבטיח אימוץ חלק ומהיר של ציבור הנוסעים בארץ עם קבלת האישור להשקת השירות ממשרד התחבורה".
רועי אלבז מנכ"ל פנגו+, הוסיף כי "אנו הולכים לבצע מהפכה נוספת גם בתחום התשלומים בתחבורה הציבורית כחלק ממימוש חזון הארנק הסלולרי של פנגו+. שיטת התשלום בתחבורה הציבורית עומדת בפתחה של מהפכה והתשלום הסלולארי עתיד להחליף את המזומן והכרטיסים הנטענים. אנו מעריכים כי תוך שנתיים ניתן יהיה להגיע לנתח של למעלה מ-20% מהנסיעות שיבוצעו באמצעות תשלום סלולרי".
למוביט ישנן שתי מתחרות ישראליות נוספות - Ototo (לשעבר NetBus) ו-Hopon. האחרונה החלה כבר בשנה שעברה בפיילוט המאפשר תשלום על נסיעות בקווי אוטובוס נבחרים בגוש דן באמצעות הסמארטפון, בעוד הראשונה עומדת להתחיל בקרוב בניסוי יומרני ליצירת קווים המתאימים עצמם לצרכי הנוסעים בזמן אמת ומשנים את מסלוליהם לפי מסלולי נסיעה משיקים של משתמשים.
עוד ב-NEXTER: