בחודשים האחרונים עברה חברת GetTaxi טלטלה, בעקבות החלטתה מאוקטובר האחרון לבטל את דמי הזמנת המונית, שנגבו על ידי חלק מהנהגים בהתאם לנוהל של משרד התחבורה המתיר לגבות 5.20 שקלים על נסיעה שהוזמנה מראש. תחילה התלהבו הצרכנים מההוזלה בדמי הנסיעה, אך עד מהרה התגלה כי הנהגים מתלהבים ממנה הרבה פחות, והמחאה שלהם גרמה לרבים להפסיק להעריץ את החברה, שחוללה מהפכה בשוק המוניות, ולהתייחס אליה בספקנות ובחשדנות כמו לכל חברה גדולה בעידן המחאות החברתיות.
הבוקר הודיעה החברה כי החל מסוף השבוע הקרוב יוכלו הנהגים לגבות ממזמיני מוניות בין השעה 15:00 ביום חמישי לשעה 8:00 ביום שבת את דמי הזמנת הנסיעה. לדברי מייסד ונשיא החברה, שחר וייסר, הסיבה היא הביקוש הרב למוניות בסופי שבוע, בשל מספר הבליינים היוצאים לשתות וזקוקים לנהגים שיביאו אותם הביתה בשלום ובהתאם לחוק. עד כה, לדבריו, לא הצליחה החברה לספק מענה לכל הזמנות המוניות בפרק זמן זה, והוספת עמלת ההזמנה היא תמריץ לנהגי החברה לעבוד בזמן הזה, שכן הם ירוויחו יותר על כל נסיעה. ברור כי בפועל עומדת מאחורי ההחלטה ניסיון לרצות את כל הצדדים - את הנהגים במתן האפשרות לגבות את המחיר הנוסף ואת הנוסעים על ידי הגבלת הגבייה.
עוד NEXTER כל הזמן בעמוד הפייסבוק
בנוסף, החליטה להפסיק לחלק את הטיפ בינה לבין הנהג, כפי שעשתה עד כה (במסגרת חלוקת מחיר הנסיעה הכולל), ולהעביר אותם במלואם לנהג. האפשרות להוסיף טיפ למחיר הנסיעה הוכנסה לאפליקציה עם התחלת האפשרות לשלם על הנסיעה בכרטיס אשראי, אך הנוסעים לא ידעו שהטיפ מתחלק חצי בחצי בין הנהג לחברה, לטענתה בתמורה לכך שאת עמלת הסליקה היקרה היא משלמת במקום הנהג. מימון העמלה הזו, לדברי וייסר, הביא לכך שכ-60% מהנסיעות במוניות החברה כיום משולמות באשראי (להזכירכם, לפני שבוע בלבד דיווחנו כי המספר עמד לאחרונה על 55%). לטענת וייסר, כבר כיום מוסיפים 25% מהנוסעים המשלמים באשראי טיפים לנהגי החברה. הוא הבטיח כי החברה תמשיך לממן את עמלות הסליקה בעצמה גם לאחר המעבר לתשלום מלוא גובה הטיפ לנהגים.
החברה התגאתה בכך שהמהלך שלה לביטול דמי ההזמנה, שהוכרז באוקטובר האחרון ועורר את זעמם של נהגים רבים עד כדי משבר וניתוק הקשרים עם כמה מהם, התברר כהצלחה. "זה הגדיל את השימוש במוניות ב-50%", אמר וייסר וציין כי "הופתענו לטובה, אבל זה בדיוק מה שרצינו". הוא הוסיף כי "העלייה בכמות הנסיעות גרמה לכך שנהג מוריד נוסע ומייד לוקח נוסע. הוא לא צריך לחזור אחרי כל נסיעה לבסיס ולחכות בתור לנסיעה הבאה. המרחק הממוצע בין הורדה לאיסוף נוסע חדש ירד ל-800 מטר, לעומת קרוב ל-3 ק"מ בתחנות רגילות".
מארק און, מנכ"ל החברה בישראל, אמר ל-NEXTER כי כחלק מהסקת המסקנות מהמשבר של ביטול דמי ההזמנה החלה החברה לערוך אירועי "שולחן עגול" לנהגים, במהלכם הם מביעים את דעותיהם ורעיונותיהם לשיפור השירות, במקביל לסקרים הנערכים באופן תדיר דרך הטאבלטים הנמצאים אצל כל הנהגים ומאפשרים לחברה לבחון את גישתם כלפי שינויים אפשריים. הוא ציין כי באחד מהסקרים ענו 84% מהנהגים כי לדעתם דמי הסדרנות של גט טקסי הוגנים ו-64% אמרו כי הם בין הנמוכים בישראל - מעט יותר מ-600 שקלים, לעומת ממוצע של 1,500-2,500 ברוב תחנות המוניות האחרות.
באירוע התייחסו בכירי החברה גם לפרשת הניסיון של המתחרה האמריקאית, אובר, לגרום לנהגים לנטוש את הסניף הניו-יורקי של החברה באמצעות הזמנת נסיעות וביטולן. כזכור, בימים האחרונים נחשף כי במשך מספר ימים הזמינו עובדי אובר מאות נסיעות מנהגי גט-טקסי בתפוח הגדול, ביטלו אותן ואז שלחו לנהגים הודעות עם הצעה להצטרף למתחרה, הגובה מהנוסעים מחירים גבוהים בהרבה וכך גם משלמם יותר לנהגים. לדברי וייסר, החברה טרם החליטה האם לתבוע את אובר על התנהלותה. הוא סיפר כי "יש לנו תור של משרדי עורכי דין שמציעים לנו לתבוע אותם", אך הוסיף כי סיקור הפרשה בתקשורת סייע לחברה לחדור לתודעת המשתמשים בארה"ב יותר מכפי שתסייע לה תביעה משפטית.