בשבועות האחרונים אפליקצית הזמנת המוניות 'גט טקסי' זכתה לכותרות רבות בתקשורת לנוכח התרעומת הקולנית של נהגי המוניות שעובדים עימה בעקבות החלטת קברניטי החברה לחייב את הנהגים להפסיק לגבות מלקוחות דמי הזמנה בסך 5 שקלים.
ב'גט טקסי' הסבירו שהצעד מטיב עם הלקוחות ומתבקש לנוכח התחרות הגוברת אל מול אפליקציות נוספות במגזר הווירטואלי ואל מול מוניות שניתן לעצור ברחוב שנהגיהן לא גובים דמי הזמנה.
עם זאת, למרות שנראה כי הרוחות הסוערות נרגעו, לפחות לעת עתה, אין ספק שהמקרה סדק במשהו את התדמית הנוצצת והשונה כל כך מעולם המוניות הישן שאפיינה את החברה עד כה.
כעת אנו חושפים כי ב'גט טקסי' פיתחו לאחרונה גם כלי חדש שלא הובא לידיעת הציבור ולמעשה אוסף נתונים ומדרג אוטומטית לא רק את הנהגים אלא גם את המשתמשים באפליקציה ולמעשה מונע מלקוחות בעייתיים להמשיך להשתמש בשרות.
מתברר כי מדובר בכלי שמטרתו להתמודד עם משתמשים שלא מהססים להזמין באמצעות האפליקציה מונית ואז אחרי שהנהג כבר יצא לדרך ורגע לפני שהמונית מגיעה למקום האיסוף המבוקש מחליטים לבטל את ההזמנה או חמור מכך בוחרים מסיבה כל שהיא פשוט לא לחכות למונית ולהבריז.
מסתבר שמדובר בתופעה נפוצה למדי ויתכן כי השירות מתבצע באופן וירטואלי ללא שיחה עם נציג אנושי גורמת לכך שלא מעט משתמשים לא מרגשים כל נקיפות מצפון להזמין מונית דרך המכשיר הנייד ובה בעת פשוט להעלות על המונית הראשונה שהם תופסים ברחוב.
ב'גט טקסי' הוחלט כאמור להילחם בתופעה ולמעשה להכין 'רשימה שחורה' של משתמשים אליה מגיעים אנשים שביטלו או הבריזו למונית יותר מפעם אחת בפרק זמן מסוים. משתמשים כאלה נחסמים באופן אוטומטי ולא יכולים להזמין מונית באמצעות האפליקציה במשך חודש.
מבירור שערכנו מסתבר שגם חלק מתחנות המוניות הותיקות מנהלות רשימות שכאלה אך, מאחר שב'גט טקסי' הכל ממוחשב ולמשתמשים אין אפשרות להתחבא מאחורי שלל זהויות פיקטיביות הפיקוח הוא הרבה יותר הדוק.
>> מי פנוי בסמארטפון - מה הביא להצלחה של גט טקסי ?