חברת SpaceIL הודיעה הבוקר (ד') שחתמה על הסכם עם ענקית החלל SpaceX שבבעלות אילון מאסק, ותשגר באמצעותה את החללית שלה לירח. ההודעה נמסרה באירוע שהתקיים בבית הנשיא במעמד הנשיא ראובן ריבלין.
SpaceIL חתמה על החוזה בעלות של למעלה מ-10 מיליון דולר אחרי השלמת סבב גיוס נוסף משני תורמיה המרכזיים: קרן קאהן, בבעלות מוריס קאהן, וקרן משפחת ד"ר מרים ושלדון ג. אדלסון, וכן בזכות ההתקדמות ההנדסית המרשימה שנעשתה בתכנון ובבניית החללית, המאפשרת לה להתחייב לתאריך השיגור הצפוי בסוף שנת 2017.
בחברה אומרים שמשמעות הדבר היא, שנכון לעכשיו, SpaceIL מובילה במרוץ הבינלאומי להנחתת חללית בלתי-מאוישת על הירח ואף הופכת לקבוצה בעלת הסיכויים הגדולים ביותר לנצח את התחרות Google Lunar XPRIZE. כיום 15 קבוצות מרחבי העולם נותרו באתגר. בשבוע שעבר אף הודיעה המתחרה Moon Express כי חתמה על חוזה עם חברת Rocket Lab הניו-זילנדית לשלושה שיגורים לירח החל מ-2017, על טיל ה-Electron של החברה.
יו"ר SpaceIL, ינקי מרגלית מסר "SpaceIL מקרבת את מדינת ישראל למה שהיה עד כה נחלתן הבלעדית של שלוש מעצמות העל – ארה"ב, ברית המועצות וסין - נחיתה על הירח. מדובר בהישג יוצא דופן ברמה הלאומית והבינלאומית כאחד".
"בחודשים האחרונים, החלו להגיע, פיזית, רכיביה הראשונים של החללית למעבדת האינטגרציה של SpaceIL", ציין מנכ"ל SpaceIL, ד"ר ערן פריבמן והסביר כי החברה מצאה פתרון הנדסי, שמפחית את עלויות השיגור באופן משמעותי. "החללית הישראלית היא חכמה וקטנת ממדים ולכן מאפשרת ל-SpaceIL להסתפק ברכישת תא ספציפי על גבי המשגר, וזאת בשונה משאר הקבוצות, אשר תאלצנה לרכוש את מלוא השיגור בעלויות גבוהות מאד", הוא מסר בהוגעה.
SpaceIL הודיעה כי מהנדסיה סיימו לתכנן מודל חדש ומשופר של החללית. משקל החללית במודל החדש הוא כ-500 ק"ג בעת ההמראה, אשר רובו נובע מדלק שהמיועד לאפשר לחללית לבצע את הקטע האחרון של מהלך הטיסה לירח (לאחר הפרדות הרקטת השיגור) , גובהה כ-1.5 מטר והרוחב הכולל שלה הוא כ-2 מטר כשרגלי החללית פרושות, על פי החברה.