יפים, חכמים, עשירים ומסתבר שגם אופנתיים - הכירו את האנשים שנחשבים לאייקוני אופנה בזירת ההייטק בניו יורק ובסיליקון ואלי. ובונוס: מסר קטן לסטארט אפיסטים בישראל.
"שלישיית המתנשאים"
האנשים מאחורי Rap Genius, אתר שמפרש מילים של שירי ראפ והמשתמשים בו מקבלים נקודות IQ על הערות מעניינות.
השלישייה שלאחרונה השיגה מימון של 15 מיליון דולר לאתרם, כבר הספיקה ללכלך על איל ההון האמריקאי וורן באפט ולטעון שהם יהיו יותר גדולים מפייסבוק, נחשבת אולי לחבורה עילאית ומתנשאת, אך גם סופר קולית ומסוגננת מאוד.
דבר הסטיייליסטית שני ספיבק, סטייליסטית אישית ובעלת בלוג האופנה Blonde Bleach: "החבר'ה האלה נראים יותר כמו היפסטרים לייט שפוקדים את 'הר סיני', מאשר מיליונרים חדשים שמתערבבים בברנז'ה ניו יורקית של אנשי הייטק. ובכל זאת הלוק שלהם עליז, צבעוני ומשדר נוחות. יש להם חיבה גדולה לנעלי סניקרס, ז'קטי וינטג', ומכנסי בד, וכל זה נראה מאוד אסתטי, מגניב ונעים לעין".
דיוויד קארפ: אופנת תיכון
דיוויד קארפ (27) הוא המייסד של חברת טאמבלר, שבמאי האחרון נמכרה ליאהו ב-1.1 מיליארד דולר. לפי הערכות, קארפ קיבל מהעסקה סכום נאה, והיום הונו מוערך בלמעלה מ-200 מיליון דולר. אבל עזבו רגע את המיליונים. מה הוא לובש?
סגנון הלבוש של קארפ הוא קז'ואל-אלגנט, שכולל טישרטים, עניבות ו"חליפות מרומזות".
כדי שתבינו עד כמה נחשב קארפ לאופנתי באזורי התפוח הגדול, נספר ששתי חברות האופנה J CREW ויוניקלו, ביקשו ממנו לדגמן עבורן והוא אפילו הסכים.
דבר הסטייליסטית: "אין ספק שמדובר בבחור חתיך, אבל כנראה שדיוויד לא עוקב אחרי בלוג האופנה שלי בטאמבלר, אחרת אין שום הסבר לעובדה שהוא ממשיך לרכוש באובססיביות חולצות משובצות בשלל צבעים וגם עניבות דקות. לשני הפריטים הנצחיים האלה הוא מוסיף קפוצ'ון, סריג דק או ג'קט. כנראה שזה תלוי באירוע. עם כל הבגדים והשילובים האלה הוא תמיד נראה כמו תלמיד תיכון, אבל לפעמים צריך להתאים גם את הבגדים לסוגי אירוע: השקה, בר מצווה או הנפקה".
אלקסה ואן טובל: דודה אלגנטית
אלקסה ואן טובל (Alexa Von Tobel), מייסדת Learnvest, תוכנה המסייעת לאנשים לתכנן את כספם בצורה יעילה, השיגה לאחרונה 16.5 מיליון דולר להמשך מימונה.
בהתאם לעיסוקה, ואן טובל בת ה-29, נחשבת גם לאייקון אופנה, ולאחרונה אף הייתה עורכת אורחת באתר האופנה Stylelist.com. באתר היא גם חשפה שהיא מתכננת את קניות בגדיה מתוך חישוב תקציב- 50% מכספה בחודש הולך לדברים שחייבים, 20% לתכנון עתיד וה-30% הנותרים לדברים כיפיים, ביניהם בגדים.
ואיך היזמית בוחרת מה לרכוש? לדבריה, כשהיא מתכננת לרכוש בגד היא מחשבת מחיר מול זמן. נעליים יקרות למשל, שישרדו זמן ארוך, שהולכים איתן יום יום למשך תקופה ארוכה, שוות את הכסף. פרקטית.
דבר הסטייליסטית: "ואן טובל אמנם רק בת 29, אבל עם האאוטפיטים שהיא בוחרת, היא נראית קצת כמו דודה. רואים שהיא מבינה במותגים יוקרתיים, ומאוד משתדלת, ועדיין, המראה שלה הוא ההוכחה הניצחת לטענה שכסף לא יכול לקנות לכם טעם טוב. היא אוהבת להשתמש באקססוריז גדולים שאמורים לתת קריצה ולהקפיץ את האאוטפיט. אם הייתי הסטייליסטית שלה הייתי מקצרת קצת את השרוולים, בוחרת בדים יותר 'נושמים' וגזרות יותר חופשיות".
ראמיט צ'וואלה: חי בסרט
ראמיט צ'וואלה (Rameet Chawla)- המייסד של Fueled חברה לעיצוב ופיתוח אפליקציות עם סניפים בלונדון ושיקגו.
משפחתו של צ'וואלה היא מסיקים, שזו מדינה בצפון הודו, אבל לא בגלל זה יש לו זקן. "לא יכולתי להיות עם הבחורה שאהבתי", הוא חשף באחד מראיונותיו, ”אז גידלתי שיער פנים כדי להבטיח את התנזרותי ושאשמור את עצמי לאחת". אולי המראה והסטייל היחודיים שלו ייראו לכם מוזר, אך מיטב אתרי האופנה הכריזו עליו כ"סטייל מניאק".
עוד מסביר צ'וואלה מדוע הוא מתלבש כה יפה לעבודה גם ביומיום: "אני לא מספיק לעבור בבית אחרי העבודה ותמיד יש אירועים ללכת אליהם. אז אני מעדיף להיות אובר דרסד ("לבוש יפה מדי") לעבודה, מאשר פחות מדי לאירוע".
דבר הסטייליסטית: “אני מאוהבת בבחור הזה. הוא חי ונושם אופנה, מבין בדים וגזרות, מכבד כל פריט ופריט, ונראה שהוא רוכש את המלתחה שלו בקפידה רבה, כאשר לצידה, ולהשלמת המראה הוא מטפח רעמת שיער מרשימה, אותה הוא לרוב אוסף לקוקו שובב.
הוא חי בסרט של ראשית המאה העשרים, בזמן שעוד היו ג'נטלמנים עם כובעי מגבעת, עניבות פרפר וסיכות דש. הוא חובב וינטג', הבגדים שלו מאוד איכותיים ויקרים, הוא יודע לשלב חליפות טריו עם אקססוריז מודרניים והוא נראה מושלם באאוטפיטים שהוא בוחר. אני מאוהבת, כבר אמרתי?".
מריסה מאייר: גיקית בסטייל
מנכ"לית יאהו, מריסה מאייר (38), למרות כל הקפוצ'ונים סביבה, מאייר הקפידה תמיד להיות אופנתית, גם כשעבדה בגוגל וודאי כמנכ"לית יאהו.
מאייר היא חובבת מותגים מושבעת כשבראש רשימת המעצבים החביבים עליה עומד אוסקר דה לה רנטה, שממנו גם יש לה אוסף של קרדיגנים מקשמיר (מחיר סוודר קשמיר של אוסקר דה לה רנטה אגב עומד על כ-900 דולר).
כאייקון אופנה (בנוסף ליתר מעלותיה), מאייר התראיינה בלא מעט מגזיני אופנה יוקרתיים. אחד מהם היה ווג, שבו לצד כמה תמונות סקסיות ומלאות סטייל, היתה גם כתבת מדריך תחת הכותרת "מה מריסה מאייר הייתה לובשת לעבודה"?
דבר הסטייליסטית: "מאייר היא אשת עסקים ותיקה שנראית טוב מאוד. הקארה הבלונדיני המטופח, השמלות האלגנטיות ושלל נעלי עקב מעידים על טעם טוב, מודעות נשית ושנים של אירועים בחברה הגבוהה. אני אוהבת את הבחירות שלה".
קרייג דייויס: אחד משבעת היזמים החתיכים של סן פרנסיסקו
קרייג דייויס (Craig Davis) מייסד Relevvant, חברה המסייעת לחברות אחרות להכיר את הלקוחות שלה טוב יותר על ידי איסוף, ניתוח ושימוש במידע מערוצי שיווק שונים.
דייויס נבחר על ידי האתר Refinery לאחד משבעת היזמנים החתיכים של סן פרנסיסקו. הוא עצמו מגדיר את הסטייל שלו כ"מעורב-קצת תלמיד קולג', קצת היפסטר וגם קצת גנגסטר". לדבריו הוא מעדיף, בגדי איכות שיחזיקו הרבה שנים מאשר בגדים יפים שייהרסו מהר.
דבר הסטייליסטית: "כמה שהבחור הזה מתוק. הלוק פשוט ולא מתאמץ, ג'ינס וחולצת כפתורים קלאסית עם ז'קט רוח בלי שרוולים וכובע מצחייה. בא לי להכיר אותו לחברה טובה".
6. ג'ק דורסי: 100 דורסי במדד דורסי
דורסי בן ה-36, שהיה אחד ממייסדי טוויטר עם הון מוערך של 2.1 מיליארד דולר, חלם בכלל להיות מעצב אופנה, ואפילו נרשם לבית ספר לעיצוב. השילוב של המראה החתיכי, הכסף והאהבה לאופנה כמובן הפכו אותו לאחד מההייטקיסטים המסוגננים והנחשקים בעולם.
דורסי הוא כה אופנתי עד שמגזין אסקוויר אפילו משתמש בו בתור מדד לבגדי היזמים האחרים בעמק הסיליקון. למשל, מארק צוקרברג מקבל "שני דורסי" על החליפה שלו. ואם זה לא שכנע אתכם שמדובר בפאשניסט מקצועי, אולי הרשימה שהכין אתר באזפיד תחת הכותרת: "23 רגעי האופנה הכי לוהטים של ג'ק דורסי", לקראת הנפקת טוויטר בבורסה, תעשה את העבודה.
דבר הסטייליסטית: "כבר במבט חטוף ברור שהבחור הולך יד ביד עם עולם האופנה. הוא מת על חליפות מהודרות באירועים, ובחיי היום יום משדר סולידיות של איש עסקים מצליח – חולצות מותגים מכופתרות וג'ינס או מכנסיים מבד ומשקפי שמש - רמה גבוהה".
ומה בישראל?
סולוטו: חברה המציעה שירותים לניהול וייעול המחשבים האישיים והסמארטפונים. נמכרה בכ-130 מיליון דולר. הסטייליסטית: "מזל טוב על האקזיט. אני מברכת את העובדים ומאחלת להם המון הצלחה בהחלפת הבגדים".
ווייז: הגאווה הישראלית הכי גדולה לאחרונה. נמכרה לגוגל בלמעלה ממיליארד דולר. דבר הסטייליסטית: "קודם כל, תודה על הניווט, אבל אתם נראים בקושי סביר וזה בלתי נסלח! ממליצה לזרוק את כל מה שיש לכם בארון, פשוט היפטרו מהכל ותתחדשו במלתחה חדשה, נעימה לעין ומתאימה למעמד".