הדיווחים על כניסה אפשרית של אמזון לישראל משמחים את רובנו: הרי מי לא רוצה שחברה כזו - עם משלוחים מהירים, מדיניות החזרה ברורה ושירות לקוחות מצוין - תפעל גם כאן? אבל יכול להיות שפעילות של אמזון בישראל היא לא רק בשורות טובות.
סתיו שחם, רואה חשבון ומנכ"ל חברת סגמנט טכנולוגיות מידע, אומר לתוכנית next שהקניונים צריכים להיערך לכניסה אפשרית של אמזון ו"להתמקד יותר בחוויית הבילוי והתרבות". במילים אחרות: אם אנחנו יכולים לקנות את רוב המוצרים בלי לקום מהספה, לחפש חניה, לעמוד בתור לקופה ולסחוב שקיות - אנחנו כבר לא נלך לחנויות וקניונים כדי לעשות סתם קניות, אלא רק לבלות עם החבר'ה בסרט או במסעדה.
"הצרכן ירוויח, כי הכל יהיה נגיש לו מהבית", ממשיך שחם ומזהיר שאם הרשתות לא יספקו שירותים דומים, "נראה רשת אחרי רשת קורסות".
גם להייטק הישראלי מדובר בבשורה לא טובה: לאחרונה דווח כי חברות הייטק מקומיות מתלוננות שהחברה מפתה הייטקסיטים ישראלים לעזוב את החברות בהן הם עובדים ולעבור אליה, ומציעה להם משכורות בסכומים מטורפים שרק חברה בינלאומית, שהכנסותיה דומות לכל תקציב המדינה, יכולה להרשות לעצמה. כך היא "גונבת" להם עובדים טובים ועל הדרך גורמת לעובדים אחרים לצפות שמשכורותיהם יעלו - מה שהמוני הסטארטאפים המקומיים, שמתחרים על הכסף שמושקע כאן, יתקשו לעמוד בו.